11- А, Б. Укр.літ., ІІ сем.

 Вітаю вас, любі одинадцятикласники! 

Домашні завдання надсилати на ел.пошту 
cherkashynaanna2024@gmail.com або у вайбер
Сторінка уроків І семестру


💙💛💚💙💛💚💙💛💚
Доброго ранку, мої учні!
Сьогодні 29 січня
Онлайн урок для 11-А о 9.00, для 11-Б - о 10.55
Тема 37-38. Розвиток мовлення №3 (усно). Проблема свободи й боротьби  за своє визволення, активної життєвої позиції як вияву європейськості. 
Контрольна робота № 4.  Творчість Б.-І. Антонича, О.Турянського, Є.Маланюка, І.Багряного (мінітвір або есе)

1. Пригадаймо сюжет твору "Тигролови"
Сюжет твору:
Експозиція – опис потяга-дракона, що везе каторжників, засуджених на роки заслання, в Сибір.
Зав’язка – втеча Григорія Многогрішного з потяга, його знайомство з родиною Сірків.
Розвиток дії – життя Многогрішного в родині Сірків. Кохання до Наталки. Полювання на тигрів.
Кульмінація – зустріч і поєдинок Григорія Многогрішного та майора Медвина.
Розв’язка – Григорій разом з Наталкою покидають Сибір і переходять кордон Маньчжурії.
2. Прочитай паспорт твору«Тигролови» 
Автор: Іван Багряний. (Лозов’ягін)
Рік написання: 1944.
Жанр: пригодницький роман.
Літературний рід: епос.
Тема: зображення втечі і побудови нового життя Григорієм Многогрішним поза тоталітарною системою.
Ідея: «Сміливі завжди мають щастя». Сміливість протистояти системі – це можливість побудувати своє життя самостійно.
Головна думка – у будь-яких випадках людина має бути Людиною.
Події відбуваються на Далекому Сході у 30-тих рр. XX ст.
Напрям: модернізм.
Проблематика твору «Тигролови»:
– Протистояння добра і зла;
– Людина і тоталітарна система:
А) людина як частина тоталітарної системи, її гвинтик;
Б) протистояння людини тоталітарній системі.
– Душевна чистота і бруд;
– Щире кохання тих, хто не може бути разом;
– Життя українців поза межами своєї Батьківщини;
– Двобій життя і смерті;
– Сміливість і чистота винагороджуються свободою.
Головні герої:
Григорій Многогрішний – молодий інженер-авіатор, предком якого є перший український політкаторжник гетьман Дем’ян Многогрішний. Втікає з потяга НКВС, що везе його в Сибір на 25 років каторги. Його девіз: “Ліпше вмерти біжучи, ніж жити гниючи”
Родина Сірків – етнічні українці, що живуть в Сибіру і заробляють на життя полюванням на тигрів:
-Сірко – батько,
-Сірчиха – мати,
-Григорій (Грицько) Сірко – молодший з двох синів Сірків,
–Наталка Сірко – дочка Сірків, кохана Григорія Многогрішного.
Майор Медвин – майор НКВС, що катував Многогрішного і поклявся розшукати його після втечі. Лютий ворог Григорія Многогрішного.
Заливай – Наталчин пес.
Образи-символи
Образ поїзда-дракона є символом тоталітарної сталінської системи.
Потяг-експрес є символом «забезпеченого» нового життя більшовицької верхівки;
Білена глиняна хата є символом України в тайзі.
Тигр є символом володаря, сили, незламності людського духу.
3. Прес-конференція.
Дайте відповіді на запитання замість героїв.
- Газета «Освіта». Пані Наталко, дозвольте зробити Вам комплімент, хоча Ви й народилися на Далекому Сході, та добре володієте українською мовою.
-- Журнал «Наталка». Пані Наталю, а Вам не страшно було ходити на тигрів?
- Журнал «Суспільство». Пане Григорію, будь ласка, визначте своє життєве кредо.
-- Газета «Жива вода». Але ж, пане Григорію, стрибати з потяга, що мчить на шаленій швидкості, - це ж безумство. Не всім же може пощастити, як Вам. Ваша втеча – це ніби взірець для наслідування, та чи варто грати в таку рулетку?
- Газета «Мегаполіс». Пані Сірківно, а кого Ви вважаєте своїм другом?
- Журнал «Мовознавство». Пане Многогрішний, мене зацікавило Ваше прізвище. Пробачте, та воно, мабуть, було дано людині, що багато грішила. А у вас є гріхи?
- Журнал «Ліза». Пані Наталю, скажіть, а як Ви набралися сміливості першою запропонувати руку хлопцю?
- Журнал «Екстрим». Пані Наталко, а Ви не пошкодуєте, що пішли за Многогрішним у вигнання?
- Журнал «Его». Пане Григорію, а чому не Ви першим освідчилися в коханні?
- Газета «Урядовий кур’єр». Пане Григорію, скажіть, будь ласка, а якщо б доля подарувала Вам ще один шанс прожити заново, Ви знову б боролися за свою Україну?
4. Контрольна робота 
Напишіть есе або мінітвір на одну із запропонованих тем:
1. Формальне есе «Духовність має перевагу над матеріальним» (на прикладі поеми в прозі Осипа Турянського «Поза межами болю»).
2. Мінітвір «Художні образи в поезіях Богдана-Ігоря Антонича» - с. 136-138
3. Формальне есе "Сміливі завжди мають щастя" ( за романом І.Багряного "Тигролови")
4. Вільне есе "Як в нації вождів нема, тоді вожді її поети" (спростуйте або підтвердіть фразу Є.Маланюка, що стала афоризмом)
Роботу надішліть у вайбер абоо на ел. пошту 
cherkashynaanna2024@gmail.
5. Домашнє завдання: підготувати інформацію про участь українських письменників у Другій світовій війні. Засилля соцреалізму в мистецтві повоєнного періоду.
💙💛💚💙💛💚💙💛💚
Доброго ранку, мої учні!
Сьогодні 22 січня
Онлайн урок для 11-А о 9.00, для 11-Б - о 10.55
Тема 35-36. Вольовий характер Григорія Многогрішного. Родина Сірків, майор Медвин. Символіка роману, ідея перемоги добра над злом. Популярність твору в повоєнній Європі. Актуальність для нашого часу.
Юрій Лавріненко у 1963 році писав про видатну роль роману в утвердженні серед українців-емігрантів почуття власної гідності: «Тигролови» зробили велике діло. Вони здерли шкуру зека, оста, «совєтского человека» і показали під нею людину, повну життєвої снаги, волі до життя й боротьби».
Приго́дницький рома́н  — роман, сюжет якого насичений незвичайними подіями й характеризується їхнім несподіваним поворотом, великою динамікою розгортання.
Сьогодні ми поговоримо про героїв твору "Тигролови".

Додатково!!! Відеоуроки ВШО
Вольовий характер Григорія Многогрішного

Родина Сірків, майор Медвин. Символіка роману

2. Завдання
  • Скласти тест/вікторину/ кросворд  про героїв  роману.

Надіслати на перевірку на ел.пошту чи вайбер
cherkashynaanna2024@gmail.com Оцінювання: 1 запитання/завдання - 1 бал.
3. Перегляньте фільм "Тигролови" (реж. Р. Синько) 1994 р.
- Порівняйте фільм зі змістом роману

4. Домашнє завдання: підготуватися до контрольної роботи за творчістю Б.-І. Антонича, О. Турянського, Є.Маланюка та І. Багряного
Чек-лист допоможе

💙💛💚💙💛💚💙💛💚
Вітаю, шановні  учні!
Сьогодні 15 січня
Онлайн урок для 11-А о 9.00, для 11-Б - о 12.00
Тема 33. «Напис на книзі віршів» Є. Маланюка – ліричний роздум про призначення поезії, важливості місії поета закарбовувати свій час для нащадків. 
Тема 34. Іван Багряний (І.Лозов’ягін). Основні віхи життя й творчості митця, його громадянська позиція. «Тигролови» - український пригодницький роман. ТЛ: пригодницький роман.
Частина 1. Є. Маланюк
Сьогодні продовжуємо знайомство із творчістю Євгена Маланюка, провідною темою всієї творчості якого була Україна, що про неї мріяв поет, марив нею, вимушено живучи в еміграції. 
1. Перегляньте онлайн-урок
2. Прочитай «Напис на книзі віршів» + матеріал про поезію с.156-157
Поезія Є.Маланюка надзвичайно відверта – тут він не боїться розповісти читачу про усі складнощі життя поета, про ті негаразди, які трапляються на його шляху. Та попри все поет – це борець за правду, тому він продовжує писати. І нехай його правду дізнаються нескоро, та одного разу його праця відкриється світові і потрапить у руки до читача.
3. Ідейно-художній аналіз твору.
✵На вашу думку, образ ліричного героя і позиція автора збігаються? (Так. У вірші сконцентроване Маланюкове бачення себе в літературі: «Напружений, незламногордий, / Залізних імператор строф — / Веду ці вірші, як когорти, / В обличчя творчих катастроф»)
✵Яким постає образ ліричного героя (поета)? У чому  призначення поета і поезії? (Поет утверджує в образі ліричного героя монолітну єдність гострого розуму й залізної волі, високої гідності й вояцького азарту. Адже імперативний характер епохи вимагав такого ж категоричного звучання від слова, що прокладало тривкі містки між героїчним минулим, напруженою сучасністю та бажаним прийдешнім)
✵Які завдання стоять перед ліричним героєм (поетом)? (Співець модерної доби мусить тонко відчувати пульс часу, бачити перспективу, щоб переконливо й упевнено вести за собою інших)
✵Якою ідеєю перейнятий вірш? (Ідеєю віри в те, що його поезія («імперія поетових витворів») відкрита для нащадків, як і та висока мета, якій Є. Маланюк віддав свій хист. Повтором дієслова доконаного виду «збагнеш» автор підтверджує свій оптимізм щодо сприйняття його ідей співвітчизниками, про невіддільність поета від суспільства, історії народу, його сьогодення і майбутнього)
Як ліричний герой трактує світогляд поета в останній строфі? (Ліричний герой вкотре звертається до нащадків («збагнеш»), аби дати зрозуміти, що мистецтво слова — це не розвага, а виснажлива й відповідальна справа. Майбутні покоління мають зрозуміти, «… чим серце билось», чому меч воїна за Державність України поет змінив на перо і навпаки — мирний стилос у його руках став стилетом. («Стилет — це символ боротьби, символ дії. Стилос — світ мистецтва і краси …» Є. Маланюк)
Дата написання: 4 січня 1925 Збірка – «Земля й залізо» Лірика: громадянська. Жанр – ліричний вірш. Тема: Звернення поета до свого читача і показ усіх складнощів написання поезії. Ідея: Важка доля поета як виразника усіх відчуттів внутрішнього світу та дзеркала усіх подій зовнішнього світу. Основна думка: Поет творить попри все і будь-якими засобами, бо його мета – поділитись побаченим і відчутим з читачем.
Епітети: напружений, незломно-гордий імператор, залізних строф, творчих катастроф, збурений Батурин, в похмурих загравах, важкі та мускулясті стопи, пруживий ямб, громовий дифірамб, булаву гранчасту, тисячолітній порох. Порівняння: веду ці вірші, як когорти. Звертання: і ти, нащадче мій, збагнеш. Метафори: заграви облуд, стопи одбивають ямб. Антитеза: це дійсности, а не утопій звучить громовий дифірамб; це ще не лет, але вже наступ. Алюзія: Чому стилетом був мій стилос і стилосом бував стилет (вказівка на власний вірш Є. Маланюка «Стилет чи стилос?»).
Частина 2 Іван Багряний


1. Перегляньте онлайн-урок
2. Опрацюйте статтю підручника про письменника с.159-160 або презентацію
3. Роман Тигролови" (1944)
 Пригодницький роман – це літературний жанр, сюжет якого насичений незвичайними подіями й характеризується їхнім несподіваним поворотом, великою динамікою розгортання. Для пригодницького роману характерні мотиви викрадення й переслідування, атмосфера таємничості й загадковості, ситуації припущення й розгадування.
«Тигролови» мають усі прикмети пригодницького роману:
o    персонажі розділені на позитивних і негативних;
o    захоплюючий сюжет;
o    мисливські пригоди;
o    кохання до дівчини, яка зросла в умовах дикої природи;
o    щасливий кінець.
Тема: зображення трагічної долі людини-особистості в радянському тоталітарному режимі.
Ідея: перемога добра над злом; за будь-яких обставин потрібно залишатися Людиною.
Місце подій: Сибір, праліси Сіхоте-Аліня, Зелений Клин – українська колонія в південній частині Далекого Сходу.
Символіка назви роману
o    Родина Сірків полює на тигрів.
o    Тигр — символ тайги.
o    В умовах тоталітарного режиму людина полює на людину.
Проблематика роману— це  питання співвідношення добра й зла, морального вибору; збереження людяності, справедливості, патріотизму; взаємини особистості з владою.
Композиція: дві частини, разом дванадцять розділів.
4. Закріплення вивченого
Завдання на вибір: 
тест - 9 балів
або інфографіка/ментальна карта про Багряного (в зручному форматі) - 12 балів
5. Домашнє завдання:
Прочитайте роман "Тигролови"
https://osvita.ua/test/training/skorocheni-tvory/82544/

Немає коментарів:

Дописати коментар

Правила онлайн-уроку