6-Б, Укр.мова, ІІ сем.

 Вітаю в ІІ семестрі 
на уроках української мови!

Покликання на урок 👉 в Zoom

Класрум 6-Б


💙💛💚💙💛💚💙💛💚
Вітаю, діти!
Сьогодні 31 січня
Онлайн урок о 12.00
Тема. Узагальнення знань. Відмінювання та правопис іменників
Працюємо за презентацією
1) повторюємо правила;
2) виконуємо тренувальний тест
3) записуємо в зошит самостійну роботу 

Самостійна робота (надіслати вчителю)
Спишіть, знімаючи риску. 
Хлібо/піч, авіа/лайнер, лікар/еколог, сніго/пад, само/хід, купівля/продаж, м’ясо/рубка, екс/вокаліст, перекоти/поле, норд/ост, двадцяти/річчя, лікар/еколог, максі/спідниця міні/автомобіль, крісло/диван, віце/президент, мати/й/мачуха (рослина), штрих/код, чорно/зем, авіа/лайнер.
Домашнє завдання: повторити правила на с. 102-117, підготуватися до діагностувальної роботи.
                          
💙💛💚💙💛💚💙💛💚
Вітаю, діти!
Сьогодні 30 січня
Онлайн урок о 9.00
Тема. РМ № 10. Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень
Підручник ТУТ - с. 118-119
1. Трішки теорії
Пригадайте особливості твору-опису приміщення.
Твір-опис — це словесне зображення основних ознак предмета, явища, людини чи тварини в усній або письмовій формі.
Опис приміщення (інтер’єр) передбачає поєднання місця та предмета, може бути створений у науковому чи художньому стилях.
Художній опис сприяє відтворенню певного ставлення до зображуваного приміщення та до людини, яка тут мешкає. Для тексту-опису характерне широке використання художніх засобів: епітетів, метафор, порівнянь тощо.
2. Вправа 3
Які стилі мовлення є в українській мові?














Прочитай 2 уривки текстів. Визнач, до якого стилю мовлення вони належать?
Зробіть висновок: чим відрізняється опис приміщення, написаний у художньому стилі, від наукового.
3. Вправа 4 
Ознайомтеся з порадами для батьків від дизайнерів інтер’єру.
- Що вам сподобалося в порадах фахівців із дизайну?
- Поміркуйте, чи приваблює вас професія дизайнера інтер’єру. Чим ця професія відрізняється від декоратора й архітектора?
4. Вправа 5. Усний твір.
Підготуйте твір-опис приміщення в художньому стилі на одну з тем:  «Моя кімната», «Улюблений спортивний зал» (усно). За потреби скористайтеся орієнтовним планом як алгоритмом дій.
Орієнтовний план
1. Призначення приміщення. Загальне враження.
2. Розмір, форма, освітлення.
3. Кольори оздоблення стін, шпалер, жалюзі.
4. Меблі, їхнє розташування.
5. Елементи ручної роботи в облаштуванні (якщо є).
6. Моє враження від приміщення.
                          
💙💛💚💙💛💚💙💛💚
Доброго ранку, діти!
Сьогодні 28 січня
Урок о 9.00 онлайн 
Тема. Тема. Правопис складних іменників
Підручник ТУТ - с. 116-117
1. Актуалізація опорних знань. Повторення
2. Сьогодні тема вже вам відома (можете звернутися до параграфа 37-38)



3. Практикуймо разом!
💧Вправа 3 - письмово - перепиши слова, знявши риску.
💧Культура слова
Сім мішків гречаної вовни — наговорити дурниць;
у свинячий голос —несвоєчасно, дуже пізно;
як мокре горить — дуже повільно, ледве-ледве.
💧 Вправа 5 - усно - прочитайте текст, знайдіть складні слова. Придумайте продовження історії.
4. Домашнє завдання: тестування

💙💛💚💙💛💚💙💛💚
Доброго ранку, діти!
Сьогодні 27 січня
Урок о 10.55 онлайн 
Тема. Написання НЕ з іменниками
Підручник ТУТ - с. 114-115
Сьогодні на уроці говоритимемо про написання НЕ з іменниками. Навчимося писати такі слова разом та окремо. Пригадаємо розбір слова за будовою. Порозв’язуємо тестові завдання.
1. Переглянь відеоурок 
- Які правила з НЕ запам'яталися?
Давай ще раз разом подивимося.
💚Прокоментуйте написання іменників із не (усно).
Піти в небуття; сталося нещастя; висловити недовіру; не радість, а смуток; уникнути небезпеки; вислуховувати неправду; аж ніяк не товариш; випадок недбальства; не зло, а добро; недооцінка ситуації; в очікуванні негоди.
💚 Вправа 3 - письмово
Перепишіть речення, знявши риску.
💚 Вправа - письмово - до поданих слів дібрати синоніми (близькі за значенням).
Зразок, небилиця - нісенітниця.
Небилиця, неволя, неправда, нещастя, недруг, незалежність, незгода, незрячість, неповага, несмак, нещирість.
💚Вправа на закріплення
https://wordwall.net/play/35292/267/6748
Домашнє завдання: підручник, Вправа 7, с. 115.
А. Перепишіть речення, знявши риску.
Б. Підкресліть головні й другорядні члени в першому реченні.
                        

💙💛💚💙💛💚💙💛💚
Доброго ранку, діти!
Сьогодні 24 січня
Онлайн урок о 12.00 
Тема. 
Букви е, и, і в суфіксах іменників
Підручник ТУТ - с. 112-113
Сьогодні тема не складна, достатньо буде роботи з підручником та максимум уважності.
1. Тож дивимося с. 112 - таблицю!

2. Спробуймо попрацювати практично.
💥Запиши у зошит - ВПРАВА 2
Перепишіть слова, уставивши пропущені букви е та и.
💥Запиши у зошит - ВПРАВА 3
Перепишіть речення, уставивши пропущені букви е та и. Розставте розділові знаки.
З. Вправа на закріплення
💥 Виконайте завдання в тестовій формі (усно)
1. Букву и пропущено в слові
А ліж..чко Б вул..чка В лож..чка Г книж..чка
2. Букву е пропущено в слові
А мереж..во Б хлопч..чок В галч..ня Г пал..чка
3. Букву і пропущено в слові
А забезпеч..ння
Б картопл..ння
В звільн..ння
Г цвіт..ння
💥Інтерактивна вправа
https://learningapps.org/view33711535 (надіслати скриншот)
4. Домашнє завдання: вивчити правила

💙💛💚💙💛💚💙💛💚
Доброго ранку, діти!
Сьогодні 23 січня
Онлайн урок о 9.00 
Тема. Відмінювання іменників. Тренувальні вправи
Сьогодні ми закріпимо теми, вивчені раніше за допомогою інтерактивної сесії Classtime, де зможете заробити 10 балів. 
+ 2 бали за додаткове завдання.
Сесія "Тренувальні вправи" (хто не може бути на онлайн уроці)
- натисни на посилання
https://www.classtime.com/code/CZKGA9
Додаткове завдання (в зошиті)
Творче конструювання
Від поданих імен утворіть чоловічі та жіночі імена по батькові. 
Роман, Сава, Тарас, Матвій, Аркадій, Макар.
1 ім'я по батькові провідміняйте письмово в зошиті.
Н.в  _______________________
Р. в_________________________
Д.в ________________________
З. в________________________
О. в________________________
М.в _______________________
Кл. в________________________
Домашнє завдання: повторити правила написання імен по батькові та прізвищ.
                                    
💙💛💚💙💛💚💙💛💚
Вітаю, діти!
Сьогодні 21 січня
Онлайн урок о 9.00
Тема. Написання та відмінювання імен по батькові й прізвищ
Підручник ТУТ - с. 110-111
1. Розгляньмо правила на с.110












Вправа 2 - Від поданих імен утворіть і запишіть чоловіче та жіноче ім’я по батькові.
2. Зауваж!
Українські й інші слов’янські прізвища, що мають закінчення іменника, відмінюємо, як відповідні іменники: Супрун, чаклун; Супруна,чаклуна; Супрунові (-у), чаклунові (-у) і т. д.
Заєць, заєць; Зайця, зайця; Зайцеві (-ю), зайцеві (-ю) і т. д.
Бровко, батько; Бровка, батька; Бровкові (-у), батькові (-у) і т. д.
Ті, що мають закінчення прикметника, відмінюємо, як відповідні прикметники: Красовський, терпкий; Красовського, терпкого; Красовському, терпкому; Газманова, малинова; Газманової, малинової; Газмановій, малиновій.
Жіночі прізвища на приголосний та -о не відмінюємо: Ольги Сікач, Ользі Сікач; Інни Коваленко, Інні Коваленко.
✅Вправа 5 Заповніть два бланки грамоти за успіхи в навчанні (спорті, громадській діяльності та ін.), уписавши прізвище, ім’я та по батькові одного однокласника й однієї однокласниці (письмово).
3. Закріплюємо знання
Інтерактивна вправа
https://wordwall.net/play/64049/672/125
4. Домашнє завдання: вправа 3 на с. 110- від поданих імен утворіть і запишіть жіночі імена по батькові у дві колонки: 1) на -івн (а); 2) на -ївн (а).
З перших букв виписаних слів складіть чоловічі імена.
(надіслати вчителю)
                                      

💙💛💚💙💛💚💙💛💚
Доброго ранку, любі діти!
Сьогодні 20 січня
Урок о 10.55 онлайн
Тема. 
Відмінювання іменників, що мають форму тільки множини
Підручник ТУТ - с. 108-109
1. Для початку перегляньте відеоурок
https://youtu.be/cvABZjtPt-0?si=LXIryvlKl6YDdbDS
2. Прочитайте таблицю відмінювання у підручнику на с. 108

3. Практикуймо!!
🔰 Вправа 2 - письмово провідміняй слова опади, двері, дрова.
🔰 Вправа 3 -  Запишіть іменники у формі родового відмінка. Позначте в них закінчення
🔰Вправа 6 (усно) - культура мовлення
Запам’ятайте правильний варіант слововживання.
🔰Вправа 5 (письмово) - Перепишіть вислови, уставивши на місці крапок пропущені іменники в потрібній відмінковій формі. За потреби скористайтеся довідкою.
Довідка. Радощі, пустощі, кури, кури, заздрощі
4. Домашнє завдання:  запрошую тебе у цікавий лінгвістичний квест.
Тисни на покликання 👇👇
https://view.genial.ly/65aceb1499dd1b00142378eb/У ньому ти здобудеш ключ - надішли його вчителю. Бажаю успіхів!

💙💛💚💙💛💚💙💛💚
Доброго ранку, любі діти!
Сьогодні 17 січня
Урок о 12.00 онлайн
Тема. 
Особливості написання іменників у кличному відмінку
Підручник ТУТ - с. 106- 107
Сьогодні тема легка і цікава!
1. Розгляньмо таблицю в підручнику
Кличний відмінок використовуємо у звертаннях до людей або тварин: Світлано, братику, котику, а в художній літературі — і до неживих предметів: Зоре моя вечірняя, зійди над горою..
І відміна- закінчення
-о - іменники твердої групи - мамо, Миколо, країно
-е, -є - іменники м’якої та мішаної груп - Маріє, Ілле, круче
-ю - пестливі іменники м’якої групи-  бабусю, Галю, АЛЕ: Насте, Катре
ІІ відміна - закінчення
-е  - іменники чол. роду твердої групи -  брате, друже, Іване
-ю - іменники чол. роду м’якої групи Ігорю, Сергію, Володю, коню.
Іншомовні чоловічі імена на г, к, х у кличному відмінку однини мають закінчення Фрідріху, Жаку, Олегу (і Олеже)
Іменники чоловічого роду із суфіксами -к-, -ок, -ик у кличному відмінку мають закінчення батьку, синку, братику.
ІІІ відміна
Іменники ІІІ відміни в кличному відмінку однини мають закінчення радосте, любове.
ІV відміна
В іменниках ІV відміни форма кличного відмінка збігається з формою називного.
У множині форма кличного відмінка збігається з формою називного в іменниках усіх відмін.
2. Виконаймо практичні завдання.
📗Вправа 2 (письмово) - запишіть іменники в кличному відмінку.
📗Вправа 3 (письмово) - розподіліть іменники в кличному відмінку у 2 групи.
📗Самостійна робота. Вправа 7 (письмово) - Перепишіть речення, поставивши слова, що в дужках, у форму кличного
відмінка.
Надіслати на перевірку.
3. Закріплюємо матеріал
📌Вправа 4 - усно тести
📌Інтерактивна вправа (зробити скриншот)
https://wordwall.net/play/28573/905/323

💙💛💚💙💛💚💙💛💚
Доброго ранку, любі діти!
Сьогодні 16 січня
Урок о 9.00 онлайн
Тема. 
Відмінювання іменників ІV відміни
Підручник ТУТ - с. 104-105
✅Пригадай, які іменники належать до  ІV відміни.
Це іменники середнього роду із закінченням -а, -я, у яких при відмінюванні з'являється суфікс -ат,- -ят-, -ен-.
Як же відмінювати ці іменники? Дивись нижче.
1. Теоретичний матеріал
✅Розгляньмо таблицю на с. 104
 

Однина

Множина

Н. в. 

лоша, плем’я

лошата, племена

Р. в.

лошати, племені або плем’я

лошат, племен

Д. в. 

лошаті, племені

лошатам, племенам

Зн. в.

лоша, плем’я

лошат або лошата, племена

Ор. в. 

лошам, племенем або плем’ям 

лошатами, племенами

М. в. 

на лошаті, на племені

на лошатах, на племенах

Кл. в. 

лоша, плем’я

лошата, племена

Особливістю іменників ІV відміни є те, що в родовому, давальному та місцевому відмінках однини з’являються суфікси -ат-, -ят-, -ен-: курча — курчати, ягня — ягняти, ім’я — імені.
У всіх формах множини іменники ІV відміни мають суфікси -ат-, -ят або -ен-.
Як іменник ім’я, відмінюємо ще два слова: плем’я та сім’я (насіння); решту іменників ІV відміни відмінюємо, як слово курча.
3. Практикуймо разом!
✅Провідміняйте іменники лоша та плем’я в однині й множині (письмово)
✅Із вправи 3 випишіть іменники ІV відміни і розберіть за будовою.
✅ Перепишіть речення вправи 7, вставляючи пропущені е та и.
 Прочитай текст вправи 5 і визнач, до якого типу мовлення він належить (усно)
4. Закріплення вивченого
Культура слова. Запам’ятайте правильний варіант слововживання.

5. Домашнє завдання: повторити відміни іменників за покликанням https://learningapps.org/view3923523 (надіслати скриншот)
                                     
💙💛💚💙💛💚💙💛💚
Доброго ранку, любі діти!
Сьогодні 14 січня
Урок о 9.00 онлайн
Тема. 
Відмінювання іменників ІІІ відміни
Підручник ТУТ - с. 102-103
1. Спочатку переглянь відеоурок моєї колеги
https://youtu.be/Tt3MmnGOpwQ?si=MbINClyCOIP9VFiQ
2. Розгляньмо таблицю у підручнику на с. 102

💦Провідміняйте іменники річ, подорож, верф за відмінками в однині та множині за аналогією до наведених у таблиці (уголос).
3. Практикуймо разом!
💦 Вправа 3 - перепишіть речення, поставивши іменники, що в дужках, у потрібну відмінкову форму. 
❗❗❗
У кличному відмінку однини, переважно в поезії, іменники ІІІ відміни мають закінчення -е: ноче, любове, радосте, Умане.
💦Культура слова. Запам’ятайте стійкі сполуки слів. Складіть із ними речення (усно)
Ні за цапову душу — цілком даремно.
Ні тепер, ні в четвер — ніколи. 
На вербі груші — нісенітниці, дурниці.
4. Закріплення вивченого
1. Подвоєні приголосні потрібно писати в орудному відмінку однини в обох словах варіанта
А честь, подорож;
Б заполоч, кров;
В радість, мазь;
Г лють, ніч.
2. Можливі закінчення -и та -і у формі родового відмінка однини в обох словах   варіанта
А гідність, суміш;
Б любов, осінь;
В смерть, приязнь;
Г нехворощ, Русь.
3. Орфографічну помилку допущено в рядку
А гордости, ніжности, чести;
Б ранню, геранню, приязнню;
В кров’ю, любов’ю, кіновар’ю;
Г віссю, міддю, Оболонню.
5. Рефлексія. Самооцінювання
Обери свій колір роботи на уроці.
6. Домашнє завдання: із вправи 7 провідміняти письмово слова суміш, якість, галузь в однині та множині. Надіслати роботу в класрум.
                           
💙💛💚💙💛💚💙💛💚
Доброго ранку, любі діти!
Сьогодні 13 січня
Онлайн урок о 10.55
Тема. Букви -а (-я), -у (-ю) в закінченнях родового відмінка однини іменників чоловічого роду
Працюймо за презентацією  👉 (натисни тут)
1. Спочатку пригадаймо теорію
Закінчення - а (я) мають іменники
Закінчення -у (ю) мають іменники
2. Тепер виконаймо тренувальні вправи
Запишіть у 2 колонки слова, розподіливши за закінченням 
-а, -я                                       -у,  -ю
Сантиметр, лід, понеділок, дріб, пиріг, звук, потяг, обрій, батон, бульвар.
Усно виправте помилки у реченнях. 

Минулого понеділку пограбовано дім старого Ектона, одного з наших місцевих землевласників. 


Пароплав віддалявся від пристані по холодній воді озера, туман огортав його все щільніше, і звуки оркестра танули вдалині.


Ведмідь розшматував би мене вмить, але я схопив його за передні ноги і так міцно стис їх, що ведмідь заревів з болі.


За кілька хвилин троє мисливців опинилися біля веселого й гомінкого вогня у пічці.

Запишіть прислів’я та приказки, поставивши  слова в дужках у  родовому відмінку.
+ Вірного (друг) народ прославить, бо він (товариш) в біді не оставить.
+Без сім’ї і свого (рід) – немає нації, (народ).
+(Дим) без (вогонь) не буває.
+Буває, що й теля (вовк) хапає.
+Без (рід), хоч з (міст) та в воду.
+У (сусід) (розум) не позичиш.
3. Закріплення вивченого
Слайд 9-14 - нескладне ЗНО (усні тести)
4. Домашнє завдання: повторити правила відмінювання іменників чоловічого роду ІІ відміни, виконати вправу 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Правила онлайн-уроку