Вітаю, любі дев'ятикласники!
Посилання на урок👉 в Zoom
Підручник О. Авраменко. Українська література для 9 класу
Сторінка уроків І семестру
💙💛💚💙💛💚💙💛💚💙💛💚
💙💛💚💙💛💚💙💛💚💙💛💚
Доброго ранку, мої учні!
Сьогодні 31 січня
Онлайн урок: 9-А - 9.55, 9-Б о 9.00
Онлайн урок: 9-А - 9.55, 9-Б о 9.00
Тема 38. М.Гоголь. «Тарас Бульба». Колізія морального й національно-культурного вибору в образах синів Тараса Бульби
Кожна людина хоча б раз у житті стоїть перед вибором. Він може бути різним. Найчастіше стосується честі, совісті, друзів, кохання, Вітчизни… М. Гоголь у повісті «Тарас Бульба» теж порушує ці питання на образах Остапа та Андрія. Відомий український поет Т. Шевченко писав: «У кожного своя доля і свій шлях широкий».
1. Розгляньте схему
3. Розглянь життєвий шлях Остапа
Інтерактивна вправа "Сюжет твору" -7 балів
7. Домашнє завдання: характеристика Бульбенків -12 балів
+ дібрати цитатну характеристику Тараса Бульби
💙💛💚💙💛💚💙💛💚💙💛💚
Доброго ранку, мої учні!
Сьогодні 27 січня
Онлайн урок: 9-А - 12.00, 9-Б о 12.55
Онлайн урок: 9-А - 12.00, 9-Б о 12.55
Тема 37. М.Гоголь. «Тарас Бульба». Сюжет твору. Внутрішній епічний розмах твору
1. Пригадайте основне з життя М. Гоголя
2. Опрацюйте презентацію до уроку
Рік написання: перша редакція – 1835 р., друга редакція – 1842 р.
За жанром: історична повість.
Повість – великий за обсягом епічний твір з однією сюжетною лінією (більший, ніж оповідання, але менший, ніж роман).
3. Композиція твору “Тарас Бульба”
Повість поділена на 12 глав.
Експозиція: зустріч синів, які повернулися з навчання.
Зав’язка: мати благословляє синів, які їдуть з батьком на Січ. Розвиток дії: перебування на Січі, облога міста Дубно, Андрій обирає польську панночку.
Кульмінація 1: убивство батьком сина Андрія.
Кульмінація 2: смерть сина Остапа.
Розв’язка: загибель Тараса Бульби.
За козацьким кодексом честі, цінності козака – віра, слава та Батьківщина.
Події у творі відбуваються незадовго до 1654-го року і Переяславської угоди, після якої частину сучасних українських територій поступово долучили до Російської імперії.
Повість «Тарас Бульба» розповідає читачеві про боротьбу українського народу з польською шляхтою. Широке, епічне зображення цієї боротьби визначило патріотичний пафос повісті.
5. Домашнє завдання:
1) дочитати повість с. 173-188
2) тест за змістом 1-6 розділів
💙💛💚💙💛💚💙💛💚💙💛💚
5. Запишіть паспорт твору
Доброго ранку, мої учні!
Сьогодні 24 січня
Онлайн урок: 9-А - 9.55, 9-Б о 9.00
Онлайн урок: 9-А - 9.55, 9-Б о 9.00
Тема 36.Творчість М. Гоголя, уродженця України, місце його творчості на порубіжжі культур двох народів. Вираження глибини національного духу у творах прозаїка та драматурга, українська історія та фольклор як їх джерело. Повість «Тарас Бульба». Вплив творчості М. Гоголя на розвиток українського письменства.
2. Попрацюйте зі статтею підручника на с. 153-155.
Розгляньте стрічку часу
Розгляньте стрічку часу
3. Цікаві факти
Історична повість – великий за обсягом епічний твір, який характеризується однолінійним сюжетом та відтворює у художній формі певну історичну епоху.
6. Вплив творчості Гоголя на українське письменство
💙💛💚💙💛💚💙💛💚💙💛💚
Доброго ранку, мої учні!
Сьогодні 20 січня
Онлайн урок: 9-А - 12.00, 9-Б о 12.55
Тема 35. Євген Гребінка. Вірш «Човен». Образ небезпечної морської плавби як уособлення життєвого шляху людини.
Онлайн урок: 9-А - 12.00, 9-Б о 12.55
Тема 35. Євген Гребінка. Вірш «Човен». Образ небезпечної морської плавби як уособлення життєвого шляху людини.
Підручник ТУТ - с. 149-151
Урок з Анастасією Євдокимовою для тих, хто не зможе приєднатися до онлайн-уроку
Прослухай ще раз вірш
https://youtu.be/6c62jOt72g0?si=v2wyngMaY8GZY8qU
https://youtu.be/6c62jOt72g0?si=v2wyngMaY8GZY8qU
Аналіз вірша "Човен" (1833)
Філософська лірика. Ознакою романтизму у творі є те, що ліричний герой вірша порівнює себе із човном, який зустрічається зі стихією та гине, він виявляється таким же беззахисним у великому жорстокому світі, як і людина в житті. Автобіографізм твору: Євген Гребінка пише про себе і те, як він покинув спокійний та затишний хутір на Полтавщині та вирушив у велике місто – Петербург.
Філософська лірика. Ознакою романтизму у творі є те, що ліричний герой вірша порівнює себе із човном, який зустрічається зі стихією та гине, він виявляється таким же беззахисним у великому жорстокому світі, як і людина в житті. Автобіографізм твору: Євген Гребінка пише про себе і те, як він покинув спокійний та затишний хутір на Полтавщині та вирушив у велике місто – Петербург.
Тема: роздуми поета про майбутнє життя
Ідея: зображення всіх негараздів та випробувань людського життя: жорстокості буття, безвиході, самотності особистості; показ протистояння особистості та навколишнього світу.
Рід: ліро-епос
Жанр: балада
Художні засоби: Романтизація відбувається засобами народної поетики: хвиля – «мов чорнії гори», хмари – «як темная нічка», грім у небі – «мов голос небесної кари» (порівняння).
Алітерація – збіг приголосних «г» та «р», які передають звуки грому та підсилюють ефект небезпечного моря: «За громом громи гуркотять».
Епітети: синєє море, буйнії вітри, чорнії гори (синєє, буйнії, чорнії – підкреслені хвилькою).
Метафори: море гуляє, хвиля грає.
Зменшувально-пестливі слова: нічка, весельце.
Повтори: плавле.
Звертання: мій покою.
Закріплення вивченого за темою
💙💛💚💙💛💚💙💛💚💙💛💚
Доброго ранку, мої учні!
Доброго ранку, мої учні!
Сьогодні 17 січня
Онлайн урок: 9-А - 10.00, 9-Б о 9.00
Тема 34. Петро Гулак-Артемовський. Балада «Рибалка». Вічна тема кохання у творі. Засоби романтичного зображення. Фольклорна основа твору
Онлайн урок: 9-А - 10.00, 9-Б о 9.00
Тема 34. Петро Гулак-Артемовський. Балада «Рибалка». Вічна тема кохання у творі. Засоби романтичного зображення. Фольклорна основа твору
Опрацюйте матеріали презентації
https://docs.google.com/presentation/d/1XKA48LnGMbTHrJa_t0MmHCExsZAgOK7t/edit?usp=sharing&ouid=104691003427934034657&rtpof=true&sd=true
https://docs.google.com/presentation/d/1XKA48LnGMbTHrJa_t0MmHCExsZAgOK7t/edit?usp=sharing&ouid=104691003427934034657&rtpof=true&sd=true
Коротке відео про П. Гулака-Артемовського та його баладу.
Сюжет твору
Молодий парубок ловив рибку, увесь час сумуючи і спостерігаючи за поплавком. Аж ось з води виринула Дівчина-русалка. Вона почала дорікати Рибалці в тому, що він «нівечить її рід і плід». Красуня почала із захопленням розповідати юнакові про красу підводного царства, запрошуючи його залишити землю і продовжити своє життя у морі. Не довго роздумуючи, Рибалка, заворожений привабливістю русалки, залишив берег і пірнув у воду. «І більше вже ніде не бачили Рибалки!».
Паспорт твору
Рік написання – 1827
Жанр: малоросійська балада (за визначенням самого автора).
Рід – лірика
Тема: розповідь про те, як молодий Рибалка за наполегливими вмовляннями Дівчини-русалки пірнув у воду, намагаючись там продовжити своє життя.
Ідея: уславлення щирого почуття кохання, за допомогою якого можна звабити людину, змінити умови її життя.
Основна думка: кохання — зваба, що змушує людину без вагань пройнятися цим почуттям і насолоджуватися ним.
“Рибалка” образи – мрійливий рибалка й водяна красуня (мають яскравий національний колорит). Юний Рибалка — це справді український «парубок» із селянських низів, Русалка-спокусниця — українська «дівчинонька», що «косу зчісує і брівками моргає».
Домашнє завдання:
1) виконати тестування (містить творче завдання - згенерувати ілюстрацію до твору)
2) Почати читати “Тараса Бульбу” М. Гоголя https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=15
💙💛💚💙💛💚💙💛💚💙💛💚
Доброго ранку, мої учні!
Сьогодні 13 січня
Сьогодні 13 січня
Онлайн урок: 9-А - 12.00, 9-Б о 12.55
Тема 33. Література українського романтизму. Ідейно-художні особливості романтизму. Зв’язок із ідеями Просвітництва, з національним рухом. Осередки романтичного руху. Поети-романтики
Тема 33. Література українського романтизму. Ідейно-художні особливості романтизму. Зв’язок із ідеями Просвітництва, з національним рухом. Осередки романтичного руху. Поети-романтики
У кінці XVIII — на початку XIX століття в Західній Європі
розпочалися активні антифеодальні, національно-визвольні рухи, пройшла хвиля незадоволення новими буржуазними відносинами. Творчі натури болісно переживали свій розлад із дійсністю, їх обтяжувала життєва проза. Це стало поштовхом до виникнення в мистецтві, літературі нового напряму —романтизму.
1. Спочатку перегляньте відеоурок ВШО
https://youtu.be/mM5APjp_7i8
https://youtu.be/mM5APjp_7i8
2. Прочитайте статтю в підручнику на с. 142-145
Зробіть невеликий конспект, занотувавши:
- поняття "романтизм";
- істотні ознаки;
- істотні ознаки;
- яскравих представників
Закріплення вивченого (макс. - 6 балів)
Надіслати скриншот вчителю.
Немає коментарів:
Дописати коментар