Рада зустрічі у ІІ семестрі,
мої шестикласники!
Покликання на онлайн урок 👉тисни сюди
Класрум для 6-А
https://classroom.google.com/c/NzA3OTUzMTM1Njcx?cjc=tfm74ne
Класрум для 6-Б
https://classroom.google.com/c/NzA5NTg1NDE5ODQ3?cjc=4zi2kgf
https://classroom.google.com/c/NzA3OTUzMTM1Njcx?cjc=tfm74ne
Класрум для 6-Б
https://classroom.google.com/c/NzA5NTg1NDE5ODQ3?cjc=4zi2kgf
💙💚💛💙💚💛💙💚💛💙💚💛
Доброго ранку, любі учні!
Онлайн уроки
6-А - 31 січня о 10.55
6-Б - 30 січня о 9.55
Тема. Володимир Арєнєв. «Сапієнси» Пригоди друзів Сашка Ненарока й Мишка Неборака. Проблема дружби й обов’язку.
Підручник ТУТ - с. 191-210
Пригадай!
ЧАСТИНА ДРУГА. ТАЄМНИЦІ "СТРІЛЯНОГО ГОРОБЦЯ"
До школи Мишка Неборака і Сашка Ненарока завітав адмірал Сергій Семенович Оксеник. Він пропонував учням стати зореплавцями і повідомив, що вперше в історії оголошується набір до Школи зореплавства. Коли адмірал спитав, чи хтось хоче подати туди документи, Мишко підняв руку, лише щоб мати нагоду взяти автограф. Коли ж адмірал додав, що практику юні зореплавці проходитимуть на орбіті Марса, Ненарок теж підняв руку. Сашка цікавив Марс, бо там міг бути його зниклий батько.
У Школі зореплавства почалося навчання. Мишка і Сашка прийняли. Перший радів, бо тут знову (після покарання батьком за поттербол) мав необмежений доступ до Грибниці й міг користуватися наплічником. А Сашко весь час гриз граніт науки, бо мріяв віднайти батька. Якось на уроці пан Оксеник розповідав про те, як людство зіткнулося з люстерниками й мусило боротися за виживання. Коли адмірал спитав учнів, що відрізняє людину від тварини, Ненарок сказав, що гучні слова про людяність, самовідданість, милосердя мало важать, коли доходить до виживання. Сашко спитав адмірала, чи думав той про людяність, коли летів на чолі Дірявої ескадри випалювати місячні бази люстерників. Оксеник був задоволеним відповіддю. На наступних уроках адмірал узявся розповідати про Марс, про те, що досі не знайдено жодного скелета, жодного зображення марсіянина. На цих уроках Мишко усвідомив: якщо батьки Ненарока досліджували якийсь марсіянський артефакт (з розповідей самого Сашка), з ними справді могло статися будь-що. Сашко ж наполегливо вчився, бо готувався до візиту на Марс. Це був його останній шанс, щоб розгадати таємницю зникнення батька. А часу в Сашка лишалося дедалі менше, адже Школа розташовувалася в зорельоті під назвою "Стріляний горобець", який мчав до Червоної планети.
Мишко хотів допомогти Сашкові у його пошуках, тому у бібліотеці зорельота шукав таку інформацію, яку в планетарній Грибниці хтось чи щось із певних міркувань підчистив. Щоб потрапити у цю бібліотеку, потрібно було лягти у капсулу-колиску, що поєднувала тебе до локальної Грибниці. Якось у бібліотеці Ненарок показав Мишкові амулетик. Його він отримав від батька, коли той летів на Марс. З амулетика розгорнулася тривимірна проекція тіла Сашкового батька. Усі показники вказували на те, що батько досі живий, але його стан погіршується. Мишко сказав Сашкові, що про це можна розповісти адміралу. Та Сашко вважав, що Оксеник багато бреше.
Адмірал запросив Сашка і Мишка на розмову у Колодязь Спогадів. Пан Оксеник розповів хлопцям про перший телепортаційний куб, задяки якому людство змогло побачити Вирій – місце, де можна перейти в інший різновид простору. Вирій дозволяв долати колосальні відстані за дуже малий час. Людство мало можливість досліджувати віддалені планети, але інше життя саме знайшло його. Люстерники прилетіли крізь Вирій і мало не знищили людей.
"Стріляний горобець" стрибнув у Вирій, і пан Оксеник сказав учням, що перший серйозний іспит вони склали. Мишко після стрибка помітив, що відсіків корабля, яких мало бути двісті п'ять, стало двісті вісім. Про це він розповів Сашкові. Той теж помітив це. Коли учні у скафандрах відправилися розчищати корабель від паростків зоряниці, Неборак і Ненарок кинули цю роботу і вирушили до одного з таємничих відсіків корабля.
Хлопці потрапили у величезну залу, заставлену різними речами. Дивні це були речі: уламки від глиняного посуду, нога, яка раніше могла бути частиною екзоскелета, меч зі скла й дерев'яний револьвер, чийсь чорний череп. Над цими предметами були дивні написи, зроблені невідомою досі абеткою. Про мандрівку хлопців дізналася Аліса Шелдон – подруга Мишка, тож довелося про все розповісти і їй.
До "Стріляного горобця" наближався космічний корабель класу "колібрі". У розмові з адміралом Мишко зізнався, що його батьки створюють побутовий телепортер. Після цього пан Оксеник сказав, що хлопець скоро побачить маму, бо уже близько корабель "Зухвалий колібрі" з його мамою на борту. Мишко зрозумів, що татові досліди вдалися, але про це нікому не треба знати.
Пізніше Сашко розповів Мишкові, що "Стріляний горобець" брав колись участь у Великій сонячній війні з люстерниками, і за всіма ознаками виходить, що корабель колись належав люстерникам. І та абетка з відсіків – це секретний алфавіт люстерників. Сашко вважав, що будь-хто на кораблі може виявитися люстерником, який переховується серед людей уже пів сотні років, а тепер вирішив утекти до своїх і прихопити не тільки корабель, але й заручників.
2. Характристика Сашка і Мишка
Знайдіть спільні і відмінні риси у хлопців.
Запиши у зошит
Тема: розповідь про космічні пригоди двох винахідливих та відважних хлопців Михайла Неборака та Олександра Ненарока, які наштовхують на глибші, філософські роздуми про людину і її призначення у Всесвіті.
Ідея: уславлення терпимості до відмінностей в людях, відданості справі, відповідальності та готовності прийти на допомогу, жертвуючи собою.
Проблематика
Проблема вибору
Добро і зло
Людяність і жорстокість
Батьки і діти
Дружба
Війна і діти
Домашнє завдання: виконати тестування
💙💚💛💙💚💛💙💚💛💙💚💛
Доброго ранку, любі учні!
Онлайн уроки
6-А - 27 січня о 9.55
6-Б - 28 січня о 9.55
Тема. Володимир Арєнєв. «Сапієнси» (скорочено). Коротко про письменника-фантаста. Зображення буднів Школи зореплавства
Підручник ТУТ - с. 160-165
1. Про автора читати с. 160
2. Теорія літератури
Науково-фантастична повість — середній за обсягом фантастичний епічний твір, у якому змальовано не реальні, але науково вірогідні явища і події.
3. Читаємо частину 1 - с. 161- 166
ЧАСТИНА ПЕРША. ХЛОПЕЦЬ ІЗ ЗАЛІЗНИМ СЕРЦЕМ
Мишко Неборак – школяр, батько якого створює побутовий телепортер, а мама на Марсі налаштовує параметри для перших позаземних стрибків. Одного дня Мишко дуже поспішав додому після школи, бо хотів зупинити повуча – створіння, яке мало повідомити його батькові те, що син порушив у школі дисципліну. Отож, Мишко вдягнув реактивний наплічник і намагався випередити свого повуча. Той мав розповісти батькові про те, що Мишко грав у школі в поттербол і мало не вбився. Мишко не так боявся гніву батька, як того, що повуч потрапить туди, куди не можна, бо робота батька була секретною.
Зупинити свого повуча намагався і новачок з Мишкової школи, який теж грав у поттербол. Новачка звали Сашко Ненарок, і Мишко дізнався, що в того були дві мами, дідусь-некромант і металеве серце. Сашко розповів Мишкові, що сім років тому його мама взяла участь у черговому експерименті, і тоді з'явилася мама-ІІ, абсолютний клон першої. А батько Сашка щез під час того експерименту, хоч хлопець досі отримував сповіщення про те, що батько живий. Сашкові мами досі не полишали надії знайти тата, тому вирушили в експедицію, а хлопець жив з дідусем. Також Сашко мав механічне серце, бо в чотири роки знайшов на горищі в дідуся стару модель реактивного рюкзака, який не захищав від падіння з висоти…
Мишкові і Сашкові вдалося знайти повучів і вивести їх з ладу, наговоривши купу секретної інформації. Повучі намагалися перевірити почуте через Грибницю (щось подібне на теперішню всесвітню павутину), але ввімкнулися запобіжні механізми, тож повучів вирубило, а їхню пам'ять було відформатовано. Та тут раптом виявилося, що хлопці знешкодили чужих повучів – Фесюка і Фінлея, хлопців, які теж грали у поттербол. Мишко з допомогою фродика "зателефонував" батькові і все пояснив, тай Сашкові теж довелося зробити так само.
Аудіокнига та повний текст твору за посиланням 👇👀👂
Домашнє завдання: читати повість "Сапієнси", частину 2 до с. 190.
💙💚💛💙💚💛💙💚💛💙💚💛
Доброго ранку, любі учні!
Онлайн уроки
6-А - 24 січня о 10.55
6-Б - 23 січня о 9.55
Тема. Роль сім’ї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між різними поколіннями в родині
Опрацюймо презентацію до уроку
1. Склади пазл - поєднай події з сюжетними елементами твору і запиши.
Або виконай онлайн вправу https://learningapps.org/watch?v=pr9qzm3ft18
Або виконай онлайн вправу https://learningapps.org/watch?v=pr9qzm3ft18
- Які стосунки були між Климом і бабусею?
- А між Климом і батьками?
- А між Климом і батьками?
- Що ви знаєте про пращура Андрія Джуру?
Сім'я – це фортеця, порятунок труднощів, захист від жорстокого світу. Міцна родина дарує тепло, затишок, спокій. Адже вдома нас оточують рідні люди, які люблять, розуміють, завжди намагаються допомогти. Щасливий той, хто народився та виріс у дружній родині. Родина – це наш маленький світ, у якому все зрозуміле, дороге. Справжня родина – це більше, ніж просто бути родичами. Це особливе ставлення одне до одного. Це любов, взаємоповага, допомога і турбота. І саме такою є родина Климка Джури.
💜Випишіть риси, притаманні родині Клима Джури
Взаєморозуміння | Егоїзм | Жадібність |
Ненависть | Взаємоповага | Турбота |
Бажання допомогти | Брехливість | Любов |
Егоїзм | Дратівливість | Взаємопідтримка |
3. Підсумок. Вправа «Займи і обґрунтуй позицію»:
а) хотів би потоваришувати з Климком;
б) не хотів би дружити з Климком;
в) мені байдуже.
4. Домашнє завдання: створити ілюстрації до твору “Таємне товариство боягузів”
💙💚💛💙💚💛💙💚💛💙💚💛
Доброго ранку, любі учні!
Онлайн уроки
6-А - 20 січня о 9.55
6-Б - 21 січня о 9.55
Тема. РЗМ № 3 (письмово) Головний герой твору Клим Джура, його дорослішання
Підручник ТУТ - с. 149-154
1. Перевірка змісту розділів 16-24
Який овоч бабуся Соля збирала сама на городі?
Що винайшла бабуся?
Куди прилетів Клим на часольоті?
Яку дату виставив хлопчик? (рік)
Що за стрілку побачив Клим?
Якими звуками спілкувалися синьоморди?
Які пісні любила наспівувати бабуся Соля?
Хто такий Андрій Джура?
2. Проблемне запитання
Климко Джура — справжній герой, але чи завжди він був таким?
Климко Джура — справжній герой, але чи завжди він був таким?
Клим – боязкий, несміливий хлопчина, який дуже боїться свого друга Кактуса. Він уникав його, тікав, ховався. І одного разу потрапив у секретну лабораторію ТТБ. Там він провів експеримент, який змінив хлопця.
Тепер він став сміливим, уже не боявся Сашка Смика, був впевнений у собі. Незважаючи на страх, який деколи до нього приходив, Клим ніколи не відступав. Це і показує, що насправді він відважний і рішучий. Йому довелося подорожувати машиною часу, виконувати інструкції бабусі Соломії, щоб врятувати планету від синьомордиків.
3. Складання анкети героя
Підказки у відеоуроці
https://youtu.be/ByBDVO_CufE?si=vcfI2vPsMxnwhAPB
https://youtu.be/ByBDVO_CufE?si=vcfI2vPsMxnwhAPB
💙💚💛💙💚💛💙💚💛💙💚💛
Доброго ранку, діти!
Онлайн уроки
Онлайн уроки
6-А - 17 січня о 10.55
6-Б - 16 січня о 9.55
Тема. Фантастичне у творі. Тонкий гумор у змалюванні неймовірних перетворень. Характери персонажів та засоби їх творення.
Всі матеріали уроку знаходяться тут👇👇
💙💚💛💙💚💛💙💚💛💙💚💛
Доброго ранку, діти!
Онлайн уроки
Онлайн уроки
6-А - 13 січня о 9.55
6-Б - 14 січня о 9.55
Тема. Леся Воронина. «Таємне товариство боягузів, або засіб від переляку № 9» (скорочено). Коротко про письменницю. Будні сучасних школярів у повісті. Основні події та пригоди
Підручник ТУТ - с. 121-127
Сьогодні на уроці ми познайомимось із новою пригодницькою повістю сучасної письменниці Лесі Ворониної «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9», в якій добро знову дає відсіч злу. І героями-переможцями є не фантастичні суперкібер істоти, а звичайні люди, що в нормальному житті малопримітні, та ще й боягузи по суті.
1. Прочитай про Лесю Воронину на с. 121
- Що цікавого є в її біографії?
2. Теорія літератури. Жанр твору
Це пригодницько-фантастично-детективна історія.
Фантастичний твір – це будь-який художній твір, в якому введений елемент чудесного.
Детективний твір – це твір, в яких розкривається певна таємниця, пов'язана зі злочином.
3. Буктрейлер до твору
4. Читаємо повість на с. 122-127 (розділи 1-9)
- Хто такий Кактус?
- Коли саме розпочалася ворожнеча між Сашком і Климом?
- Зачитайте, як після літніх канікул змінився Кактус?
- Що трапилося із Климком після останньої зустрічі із Сашком?
- За що Климу стало соромно, коли він побачив себе на великому екрані?
- Що запропонував механічний голос Климу? Як відреагував на це хлопчик?
- З ким познайомився Климко після того, як якась сила спрямувала його до старого будиночку?
- Яке завдання - випробування чекало Клима ввечері?
- Повернувшись додому, про що довго думав Клим?
❗Додатково стаття в Вікіпедії
Перегляньте презентацію до твору
5. Домашнє завдання
1. Прочитати «Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку № 9» до розділу 10.
2. Підібрати народні прислів’я та приказки про страх, боягузів (за бажанням)
Повний обсяг повісті тут (натисни)
Немає коментарів:
Дописати коментар