9 кл.Інклюзія

 Посилання на урок👉 в Zoom 


Доброго ранку, діти!
Сьогодні 27 листопада
Тема 23. Зміст драми "Наталка -Полтавка"
Підручник ТУТ - с. 103-113
1. Пригадаймо дію І.
І дія 
Наталка журиться, що вже давно немає її коханого Петра. Вона промовляє, звертаючись до нього. З’являється возний, що натякає на своє кохання до дівчини, а потім і признається. Наталка відповідає, що вони не рівня одне одному.
Наталка йде додому, а замість неї з’являється виборний. Обидва чоловіки розмовляють про дівчину, вихваляючи її. Перебирають і женихів, що сватались до неї.
Виборний розповідає, що Терпили жили в Полтаві, були багаті, але батько пропив усе добро, вигнав свого вихованця Петра та й помер. Терпилиха з дочкою переїхали на село.
Виборний погоджується допомогти возному владнати справи з Наталкою.
Дія переноситься в хату Терпилихи. Мати докоряє дівчині, що та відмовляє гарним женихам. Як же їм жити далі? Наталка ж уже чотири роки чекає Петра. В хату заходить виборний і пропонує в ролі жениха возного. Домовляється про сватання.
Дівчина залишається сама і журиться.
2. Читаємо дію ІІ на с. 103-113.
- Що ви можете сказати про Наталку? 
- Через що страждає героїня твору?
- Хто такий возний Тетерваковський у п’єсі?
- Що намагається висміяти І. Котляревський, описуючи залицяння свого героя до Наталки?
3. Домашнє завдання: виконати вправу "Сюжет"
https://learningapps.org/view8706588




Доброго ранку, діти!
Сьогодні 24 листопада
Тема 22. Соціально-побутова драма «Наталка Полтавка» – перший твір нової української драматургії.
Підручник ТУТ - с. 96-102
Іван Котляревський – автор п’єс «Наталка Полтавка» і «Москаль-чарівник». «Наталка Полтавка» – перший драматичний твір нової української літератури, який, за влучним висловом видатного українського драматурга Івана Карпенка-Карого, є «праматір’ю українського народного театру». 
За жанром «Наталка Полтавка» – соціально-побутова драма; жанрове визначення І. Котляревського – «опера малоросійська у 2-х діях» («Мюзикл», – сказав би сучасний Котляревський). Називаючи драматичний твір оперою, автор мав на увазі, що, крім діалогів та монологів, у ньому ще й багато співу. У драмі 22 пісні. Не лише фольклорні, але й авторські. 1819 – постановка твору на сцені Полтавського театру. 1838 – вихід п’єси друком (доти вона поширювалася лише в рукописному варіанті). 
1. Прочитай інформацію.
Нову українську драму характеризує в першу чергу те, що вона звернулась до зображення життя, побуту, моралі, інтересів селянина — найбільш численної тоді верстви населення. На сцені з’являються картини реальної дійсності, образи живих людей; представники народу стають позитивними персонажами літератури.
Глядачі були вражені: замість  палаців та альтанок вони побачили милі їхньому серцю краєвиди рідної землі, а замість фальшивої мелодрами чи пустого фарсу - глибоку драму серця простої дівчини із звичайного українського села, розумної і чистої душею, яка не хоче коритися долі, хоче сама творити своє щастя.
2. Головні герої твору “Наталка Полтавка”:
Наталка Полтавка,
її коханий Петро
мати Горпина Терпелиха,
возний Тетерваковський,
виборний Макогоненко,
бурлака Микола.
3. Композиція твору
Експозиція:початок першої дії, де читач знайомиться з місцем подій (село над Ворсклою, хата Терпелихи), з головним героєм твору (Наталка). Тут ми дізнаємося, що Наталка дуже любить Петра і чекає його з далеких мандрів.
Зав’язка: подальші сцени, з яких довідуємося про намір возного одружитися з Наталкою, в цьому йому має допомогти виборний Макогоненко (ява 3 дії І).
Розвиток дії: старшина села вмовляє Наталку погодитися на шлюб з паном возним і діє через матір, а другий посередник, Микола, влаштовує побачення Наталки з Петром, який оце повертається із заробітків, куди погнали його лиха доля і Наталчин батько, що не погодився віддати дочку за наймита. Та й стара Терпилиха мріє про багатого зятя. Отже, на шляху до щастя закоханих — майнова нерівність.
Кульмінація: категорична відмова Наталки стати дружиною возного (ява 9 дії ІІ).
Розв’язка: благословення матері Наталки і Петра на одруження, оскільки возний зазначив: «Я отказуюсь од Наталки і уступаю Петру во вічноє і потомственноє владєніє з тим, щобзробив її благополучною».
4. Домашнє завдання: прочитати зав'язку твору на с. 96-102, виписати характеристику Наталки в зошит. 

Доброго ранку, діти!
Сьогодні 17-20 листопада
Тема 20-21. І. Котляревський. Творчість І. Котляревського – новий етап у розвитку національного самоусвідомлення.
1. Ознайомся із біографією Івана Котляревського
або у відео "Книга-Мандрівка"

Запиши схему в зошиті.
2. Творчий доробок автора
Творчий доробок Івана Котляревського, засновника нової української літератури, включає три ключові твори: поему «Енеїда» (1798–1842), п'єсу «Наталка Полтавка» (1819) та водевіль «Москаль-чарівник» (1819). Він використовував живу народну мову, відтворював український побут та зображував душевну красу простих людей, що заклало основи демократичної естетики в українській літературі. 
«Енеїда» (1798–1842): Поема, яка вважається першим твором нової української літератури. Вона була надрукована у 1798 році у Санкт-Петербурзі (три перші частини) і ознаменувала початок нової доби в історії української літератури та мови.
«Наталка Полтавка» (1819): П'єса, яка є одним з найвідоміших творів Котляревського. Вона показує національний колорит і побут українців.
«Москаль-чарівник» (1819): Водевіль, який також є частиною його спадщини і відомий кожному українцеві. 
3. Повтори вивчене про Івана Котляревського
                               

Доброго ранку, діти!
Сьогодні 10 листопада
Урок асинхронно
Тема 19. Сусп.- історичні, культурні обставини. Літ. процес кінця ХVIII ст. – І пол. ХІХ ст. 
Якщо раніше ми читали перекладену та адаптовану літературу, то від сьогодні ми почнемо вивчати літературу, написану власне українською живою мовою.
1. Пропоную відеоогляд літературного процесу кінця ХVIII ст. – І пол. ХІХ ст.
https://youtu.be/dzo3ivPvAAQ

Запишіть таблицю в зошит

2. Літературознавчий словничок
Класици́зм — це напрям у європейській літературі та мистецтві, що виникає на противагу бароко. Класицизм орієнтується на античність: на авторитетні античні тексти, зокрема, Аристотеля та Горація; на сюжети античної міфології. Класицизму притаманний раціоналізм, тобто мистецтво будується на засадах розуму. Цей напрям тягнеться до аристократизму, він прагне задовольнити потреби насамперед панівних верств суспільства.
До високого стилю в класицизмі належали трагедія, ода, епопея, до середнього — елегія та повчальний діалог; до низького — комедія, байка, травестія, літературна казка.
Класицизм дотримується трьох єдностей — місця, часу та дії.
Романтизм — це напрям у літературі та мистецтві, який орієнтується на історичне минуле, тут же — інтерес до фольклору. Романтики протиставляли реальне життя своїм уявленням про життя.
Романтичний герой — людина великих пристрастей та можливостей, вона здатна на незвичайні вчинки і дії (почасти) у фантастичних обставинах.
Представники в українській літературі: Євген Гребінка, Петро Гулак-Артемовський, Тарас Шевченко, Пантелеймон Куліш.
Сентименталізм — напрям у європейській літературі, що прагне відтворити світ почуттів простої людини й викликати у читача співчуття до героїв. Сентименталізм утверджує чуттєву, ірраціональну стихію.
Представник в українській літературі: Григорій Квітка-Основ'яненко.

Доброго ранку, діти!
Сьогодні 10 листопада
Тема 18. Контрольна робота № 2. "Українська література доби Ренесансу і доби Бароко"
Підсумуймо вивчені твори літератури часів княжої Русі та доби Ренесансу й доби бароко.
Виконай тестування за темою👇
Бажаю успіхів!

Доброго ранку, діти!
Сьогодні 30 жовтня
Тема 17. ПЧ № 1. Філософія та афоризми Г. Сковороди
Підручник ТУТ - с. 73-74
1. Прочитай на с. 72-73 
Двадцять п’ять років мандрував дорогами України незвичайний подорожній – Григорій Сковорода. За способом життя – чернець, самітник, за способом мислення – філософ, за способом діяння – учитель, письменник, мандрівна академія.
Ім'ям Сковороди названо:
-село Сковородинівка, Золочівського району на Харківщині
-вулиці у Києві, Харкові, Одесі, Львові, Дніпропетровську, Запоріжжі, Кіровограді, Чернігові, Чернівцях, Хмельницькому, Дрогобичі, Лубнах, Мелітополі, Переяслав - Переяслав-Хмельницькому, Чорнухах, Гребінці,Золотоноші та інших населених пунктах
Ім'я Григорія Савича Сковороди мають наукові та освітні заклади:
-Інститут філософії імені Григорія Сковороди НАН України (Київ)
-Харківський національний педагогічний університет імені Григорія Сковороди
-Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди
2. Афоризми Г. Сковороди.
Афоризм – короткий влучний оригінальний вислів, узагальнена, глибока думка, виражена в лаконічній формі, подеколи несподівано парадоксальній.
Прочитай афоризми на с. 74.
Які тобі зрозумілі? Про що вони?
Завдання: згрупуй афоризми Сковороди за різними тематичними групами.
Фото роботи надішли в особисті повідомлення.
3. Домашнє завдання: підготуватися до контрольної роботи за темою "Українська література доби Ренесансу і доби Бароко"

Доброго ранку, діти!
Сьогодні 27 жовтня
Тема 16.  «Всякому місту – звичай і права…». Проповідь житейської невибагливості. Свобода як найвища цінність у вірші “De libertate”
Підручник ТУТ - с. 69-74
💦Працюємо за презентацією👉 ТУТ посилання
1. Пригадай цікаве з життя Сковороди
https://wordwall.net/play/6432/925/580
2. Збірка "Сад Божествених пісень"
Григорій Сковорода назвав збірку своїх поезій «Сад божественних пісень» (Повна назва збірки — «Сад Божественних пісень, що проросли із зерен Святого Письма»). У своїх творах поет виступає як лірик, що зв’язав своє життя з життям народу, а тому й по-новому ставив та розв’язував ряд важливих питань сучасної йому дійсності. Не бог, а природа, людина, її думки і почуття стали основним змістом його збірки.
- То чому ж таку назву має збірка?
- Який провідний мотив вона має?
3. «Всякому місту – звичай і права…»
💚Прочитайте вірш  на с. 69-70 + критика на с. 71.
💚Сучасне виконання вірша
💚 Аналізуємо вірш 
- Співстав цитату з вадою суспільства, яку висміював Г. Сковорода. (усно)
📌Запишіть тему та ідею вірша.
Рік написання – 1758-1759 pp.
Жанр – Сатиричний вірш, пісня
Літературний рід: громадянська / філософська лірика.
Тема: зображення панів, чиновників, купців, дворянсько-бюрократичної системи управління.
Ідея: нищівне висміювання і засудження моральних суспільних вад. Щасливий той, хто має чисте сумління.
4.“De libertate”
💚Прочитайте вірш на с. 70
💚Аналіз вірша 
-З чим намагається порівняти свободу?
📌Запишіть тему та ідею вірша.
Рік написання: 1757
Вид лірики – патріотична лірика
Стиль – бароко
Тема: вияв громадянської мужності поета в період посилення кріпацтва, оспівуючи волю як найбільше багатство людини.
Ідея: уславлення Богдана Хмельницького, народного героя, який присвятив своє життя боротьбі за волю і щастя українського народу; утвердження свободи людини як найвищої суспільної цінності.
Основна думка: тільки за умови отримання волі людина почуватиме себе щасливою; ніяке золото не замінить «вольности».
5.Домашнє завдання.
Виконати тестування

Доброго ранку, діти!
Сьогодні 23 жовтня
Тема 15. Г. Сковорода. Життя і творчість філософа. Його вчення про самопізнання і «сродну працю». «Бджола та Шершень»
Підручник ТУТ (натисни) - с. 65-69
1. Ознайомтеся з біографією письменника-філософа
2. Прочитайте байку "Бджола та Шершень" на с. 67-68 або 
прослухайте за посиланням 
3. Аналіз байки
💚Пригадайте поняття
Байка – це прозове або віршоване  алегоричне оповідання повчального змісту. 
Будова байки:
    Оповідь (фабула)
    Мораль (сила)
Алегорія (грец. ἀλληγορία – іносказання, від ἄλλος – інший та ἀγορεύω – говорю) – художній прийом у літературі та мистецтві, що полягає в інакомовному відображенні узагальненого змісту через образи реального життя. Суть – у внутрішньому порівнянні одного явища з іншим.
💚Дайте усні відповіді
  • Чому Шершень, принижуючи гідність Бджоли, називає її дурною? 

У чому вбачає своє призначення Бджола? Чому праця для неї — насолода?

Якої думки щодо праці дотримується Шершень? Чому він не розуміє Бджолу? Кого намагався засудити Г. Сковорода на прикладі Шершня?

Що є мукою для героїні? Чому Бджола — символ мудрої людини?

  • Коли праця для людини є насолодою і задоволенням?

  • Яке виховне значення має ця байка?

💚Запишіть
Тема: розповідь про призначення праці в житті кожної людини на прикладі діалогу Бджоли і Шершня. Ідея: возвеличення праці, яка є смислом щасливого життя; засудження ліні, ледарства, крадіжки.
4. Домашнє завдання: випиши в 2 колонки риси, притаманні героям байки: Бджолі та Шершню. Надішли на перевірку.


Доброго ранку, діти!
Сьогодні 20 жовтня
Тема 14. Розвиток книгодрукування. Перші друковані книги в Україні.  Історико-мемуарна проза. Загальні відомості про козацькі літописи та «Історію русів». 
Підручник ТУТ (натисни) - с. 54-61
Прошу ознайомитися з матеріалами до уроку.
1. Прочитайте статтю в підручнику на с. 54-58
В ній ви знайдете відомості про те, як розвивалася література в 
XІV-XVІІ ст. і XVІІ- XVІІІ ст. Це були період Ренесансу та бароко.
Ренесàнс (від латин. renascor — відроджуюся) — епоха Відродження західноєвропейського мистецтва й літератури, що прийшла на зміну епосі Середньовіччя. Основною ознакою Ренесансу є повернення в мистецтві до античних зразків, проникнення науки в закони світобудови.
Бароко (від італ. barocco — вибагливий, химерний) — це стиль у європейському мистецтві (ХVІ ст.), що прийшов на зміну ренесансу. Добі бароко притаманні урочистість, пишність, складність, динамічність композиції, мінливість. Літературі бароко властиве поєднання релігійних і світських мотивів, образів, тяжіння до різноманітних контрастів, метафоричності й алегоричності, прагнення вразити читача.

Розвиток освіти дав поштовх розвитку культури, мистецтва. Було започатковано книгодрукування.
У ХV ст. в Україні розквітає книгодрукування. Засновником українського друкарства став Святополк Фіоль, який у 1491 р. видав 2 книжки слов’янською мовою для потреб українців.
Розвитку нашого книговидавництва сприяв славетний Іван Федоров, який у 1574 р. надрукував у Львові «Буквар» і Апостол, а ще через 7 років в Острозі — Біблію.
2. Перегляньте відео про історико-мемуарний епос (козацькі літописи)
https://youtu.be/UWFDvjetbH0
Козацькі літописи — це твори, у яких подано характеристики видатних діячів, описи важливих подій у хронологічній послідовності, тлумачення окремих періодів політичного життя. Вони належать до історично-мемуарної прози — творів, у яких оповідь ведеться у формі записок від імені автора про реальні події минулого, учасником або ж очевидцем яких він був.


Завершує традицію козацьких літописів «Історія русів» — пам’ятка української історичної прози й публіцистики кінця ХVІІІ ст. Автор літопису невідомий. У творі коротко викладено історію Русі-України, описано нашестя Батия як страшне лихо, яке змусило русів шукати підтримки у Великого князівства Литовського, щоб боронитися від татар. У творі засуджено політику Петра І, тиранію й покріпачення України, тут утверджується думка, що всі народи мають право на власну державність, що Русь-Україна — державне утворення саме українського народу.


Доброго ранку, діти!
Сьогодні 16 жовтня
Тема 13. Особливості композиції та стилістичних засобів “Слова про похід Ігорів”. Образи руських князів та Ярославни.
1.  Композиція твору. Прочитай!
2. Опрацюй образи поеми. 



3. Виконай завдання
Надішли на перевірку

Доброго ранку, діти!
Сьогодні 13 жовтня
Тема 12. Слово про похід Ігорів” – перлина українського ліро-епосу. Історична основа твору, переклади й переспіви, питання авторства. Символічно-міфологічні образи та їхнє значення. Фольклорні мотиви
Підручник ТУТ (натисни) c.48 -53
Якщо говорити про давньоруські памʼятки, то просто неможливо оминути увагою «Слово про Ігорів похід» - твором, окутаним загадковістю, і над яким і досі тривають дискусії.
Історичною основою твору вважають події другої половини ХІІ століття – періоду сварок між князівствами на Русі та постійними набігами кочових племен – половців, у битві проти яких виступив князь Ігор Святославович, головний герой «Слова…» , об’єднавшись з іншими князями, щоб довести свою відданість Батьківщині. Саме цей похід і став основою «Слова…». 
ЛІРО-ЕПОС – проміжний літературний рід, у якому поєднані властивості епічних і ліричних творів, наявний розгорнутий сюжет із системою образів (як в епосі), але присутній і автор, який висловлює свої думки, почуття, оцінює зображуване (як у ліриці).
1. Опрацюйте презентацію до уроку або статтю у підручнику на с. 48-53
  
Запишіть у зошит поняття.
Героїчна поема - поетичний твір, темою якого є якісь важливі і героїчні події, зазвичай пов'язані з легендарними персонажами, їх подвигами або подорожами.
Переклад- передача особливостей змісту і форми художнього твору, написаного однією мовою, засобами іншої мови.
Переспів – твір, написаний за мотивами поетичного твору іншого автора.
Перший переклад твору українською мовою належить  
 М. Шашкевичу.
2. Складання паспорту твору письмово у зошит.
Автор: невідомий український поет з тих часів, можливо лицар, що був у Ігоревій дружині.
Рік написання: XII століття (1187р.)
Літературний рід: ліро-епос.
Жанр: героїчна поема (на думку деяких літературознавців — по­вість, літописна повість).
Тема: зображення невдалого походу новгород-сіверського князя Іго­ря на половців 1185 р.
Основна думка: заклик руських князів до єднання для спільної бороть­би проти зовнішніх ворогів.
Головні герої:
князь Ігор,
Святослав Ольгович – небіж Ігора, князь рильський
Всеволод Святославович – брат Ігора, князь курський та трубецький;
Ярославна (дружина Ігоря);
половці Овлур, Гзак і Кончак.
Руська земля – є центральним образом твору
Композиція: заспів, 4 частини та закінчення.
3. Домашнє завдання: прочитай короткий зміст поеми.
Запиши короткий план


Доброго ранку, діти!
Сьогодні 9 жовтня
Урок онлайн об 11.20
Тема 11.  Моральні цінності “Повчання Володимира Мономаха”. 
Підручник ТУТ (натисни) c. 37-43
1. Опрацюй презентацію (до слайду 5)
                                Про Володимира Мономаха
Князь Володимир Мономах (на київському престолі панував від 1113 р. до 1125 р.) – одна з найвидатніших постатей свого часу. Він був онуком Ярослава Мудрого. Від свого батька перейняв Володимир замилування до книжок, до освіти. Його матір'ю була грецька царівна, донька цісаря Константина ІХ Мономаха. Залишив по собі світлу пам'ять як розумний князь і добрий організатор. Поруч із тим Володимир Мономах –  це приклад доброго, справедливого християнського володаря, що не дозволяє сильнішим кривдити слабших, що велить опікуватися бідними, вдовами і сиротами, що вважає священним обов'язком бути гостинним, а в житті керується засадами християнської любові та моралі.
2. Прочитай "Повчання Володимира Мономаха" (с. 41-44)
                     
📌Випиши поняття "повчання"
Повчання — жанр давньої християнської літератури, до складу якого входить урочиста чи повчальна проповідь (слово) і дещо вільне за формою звернення (бесіда) до читачів.
3. Розтлумачити повчання (надіслати скриншот)
Доброго ранку, діти!
Сьогодні 6 жовтня
Тема 11. Пам’ятки оригінальної літератури княжої Русі-України. Літописи як історико-художні твори. Зміст “Повісті минулих літ” (загальний огляд) 
Підручник ТУТ (натисни) c. 37-40
Опрацюйте презентацію 
https://docs.google.com/presentation/d/1iEeoCg5X4sbR3SXp1rgAVJY6r5a3v3rd/edit?usp=sharing&ouid=104691003427934034657&rtpof=true&sd=true1. "Повість минулих літ" - с. 37-40.📌Випишіть поняття "літопис".
Літопис – це жанр історично-мемуарної прози, у якому в хронологічному порядку, порічно записували події, а також фрагменти міфів, житій святих, легенд, ораторської прози, дружинного епосу тощо.
2. Тема та ідея літопису - запишіть у зошит.

Вітаю, шановні учні!
Сьогодні 2  жовтня
Тема 10. Контрольна робота № 1. Фольклор. Давня література 
Повторіть вивчене у підручнику на с. 5-36
  
                            

                    
Завдання контрольної роботи тут👇👇

1. До родинно-побутових пісень належать:

·      пісні про кохання та сімейне життя;

·      колядки, веснянки, гаївки;

·      пісні про історичних осіб.

 2. Тема пісні «Місяць на небі, зіроньки сяють» - це…

·      оспівування страждань дівчини через те, що миленький поїхав іншої шукати;

·      оспівування палкого кохання козака до дівчини;

·      трагічна доля вдовиного сина

·      зображення трагічної загибелі козака.

3. Визначте назву твору, що  є народною баладою:

·      Ой під вишнею, під черешнею»

·      «Вавилонська вежа»;

·      «Ой летіла стріла»;

·      "Ізборник"

 4. Сестра, мати та кохана у баладі «Ой летіла стріла» зображені у вигляді?

 Горлиць

·      Зозуль

·      Лебедів

·      Ластівок

 5. Скільки є частин у Біблії?

·      1

·      2

·      4

·      5

 6. Що не входить до найдавніших рукописних пам’яток літератури?

·      Ізборник

·      Остромирове Євангеліє

·      Ізборник Святослава

·      «Слово о полку Ігоревім»

7. Події, що змальовуються в легенді «Про Вавилонську вежу», відбуваються…

·      Коли всі люди говорили однією мовою.
Незадовго після створення світу.

·      До сьогоднішнього часу

·      Наприкінці минулого століття.

 8.  У “Притчі про блудного сина” батько зустрічає молодшого сина

·      із докором 

·      щиро, радісно

·      байдуже 
ставить умову, що той виправиться

 9. Установіть відповідність між назвою твору і його жанром

"Цвіте терен, цвіте терен"

 

легенда

 

"Ой на горі вогонь горить"

 

родинно-побутова пісня

 

"Вавилонська вежа"

 

балада

 

«.. про блудного сина»

притча

 

Бажаю успіхів!

Вітаю, шановні учні!
Сьогодні 29 вересня
Тема 9. РМ № 1. Добір крилатих виразів із Біблії, їх коментування (усно) 
1. Пригадаймо вивчене.
  • Що таке Біблія?

  • Із скількох частин вона складається?

  • Про що йдеться в Старому Заповіті?

  • А в Новому?

  • Які легенди та притчі знаєте?

  • Який висновок із них для себе зробили?

2. Закріплення знань
3. Домашнє завдання: підготуватися до контрольної роботи (теми "Фольклор. Давня література")

Доброго ранку, діти!
Сьогодні 25 вересня
Тема 7. Християнська мораль у Притчі про блудного сина. 
Підручник ТУТ (натисни) - c. 32-36
 Маршрутний лист уроку
1. Опрацюй теоретичну частину (слайд 2-4)
👆Випиши поняття "притча" і її особливості.
2. Прочитай "Притчу про блудного сина" на с. 32-33
3. Проаналізуй притчу (слайд 6-8)
👆Переглянь відео
👆Випиши тему та ідею твору.
4. Домашнє завдання: випиши 7-10 крилатих виразів з Біблії. Надішли в особисті повідомлення.

Доброго ранку, діти!
Сьогодні 22 вересня
Тема 6. Українська середньовічна література ХІ-ХV ст. Найдавніші рукописні книги Київської Русі (Остромирове Євангеліє, Ізборник Святослава)
Підручник ТУТ - с. 20-22
1. Прочитай статтю в підручнику на с. 20-22
Запишіть назви книжок, які є найдавнішими в Україні.
2. Переглянь відео про становлення давньої літератури та найдавніші рукописні книги

Доброго ранку, діти!
Сьогодні 18 вересня
Тема 5. Образи народної балади “Ой на горі вогонь горить”. Класифікація балад
Підручник  ТУТ - с. 16-18
1. Запишіть тему уроку в зошит.
2. Випишіть класифікацію балад 
Умовно балади поділяють на такі тематичні групи:
• міфологічні;
• історичні;
• соціально-побутові;
• родинно-побутові.
3. Перегляньте відеоурок ВШО


4. Прочитайте баладу "Ой на горі вогонь горить" - с. 16-17
Прослухайте її у різних виконаннях.
 - Який варіант сподобався найбільше?
4. Аналіз твору
Запиши аналіз в зошит
💦Назва твору: «Ой на горі вогонь горить»
Літературний рід: ліро-епос.
Жанр: балада.
Тема: оспівування трагічної долі козака, який після бою з ворогами лежав у долині.
Ідея: висловлення співчуття загиблому козаку.
Основна думка: «Та вже ж твій син оженився, / Узяв собі паняночку — / В чистім полі земляночку».
Образи-символи: кінь — символ вірності, відданості, швидкості, волі; вогонь — символізує війну; ворон — символізує смерть, негоду.
Прочитай художні особливості твору:
Метафори: «накрив очі осокою», «коник плаче».
Повтори: «Ой коню мій вороненський, / Товаришу мій вірненький!»
Пестливі слова: ніженьки, вороненський, вірненький, паняночка, земляночка, сіделечко, молоденький.
Риторичні звертання: «Не плач, коню, надо мною», «Біжи, коню, дорогою», «Не плач, мати, не журися».

Доброго ранку, діти!
Сьогодні 15 вересня
Тема 4. Українська народна балада “Ой летіла стріла”, її сюжетні й стильові особливості.
Підручник ТУТ - с. 14-16
1. Літературознавчий словничок
Запиши у зошит
Балàда — це ліро-епічний пісенний твір легендарно-історичного або родинно-побутового змісту з описами незвичайних ситуацій, людей і вчинків.
Особливості балад:
  • віршована форма; малий обсяг;
  • наявність сюжету;
  • стислість, нетривалий час дії, невелика кількість персонажів;
  • підкреслена узагальненість зображених подій та образів, відсутність деталізації;
  • наявність вступу, основної частини, висновку;
  • драматична напруженість сюжету, трагізм; зазвичай трагічна розв’язка;
  • реальне часто поєднано з фантастичним;
  • в основі сюжету балади часто лежить якесь перетворення (метаморфоза) (приміром, людини на птаха чи рослину);
  • дидактичність (себто наявність повчань і застережень).
2.  Робота над баладою "Ой летіла стріла"
☝прочитай текст балади на с. 15-16.
☝прослухай, як її виконують
https://youtu.be/B3AlLAYRweU?si=BKD87Yla6XCiOadV
☝аналіз твору 
Запиши тему, ідею та основну думку твору. 
Тема: оспівування суму за вбитим стрілою вдовиним сином. 
Ідея: висловлення співчуття до загиблого.
Основна думка: Ой матінка плаче, / Поки жити буде, / А сестриця плаче, / Поки не забуде; / А миленька плаче, / Поки його бачить… 

Епітети: синього моря, вдовинім полі, земля сухенька, зозулі рябенькі.

Гіпербола: Де матінка плаче, там Дунай розлився; де плаче сестриця, там слізок криниця.

Анафора: “То його…”, “Де плаче…Там…”, “Поки…”.

Пестливі слова: зозуленьки, ніженьки, матінка, сестриця, миленька, сухенька,  серденька, головонька.

Метафори: “слізок криниця”, “шуміла нагайка”.
3. Тренування пам'яті
Спробуй за емоджі- віршем розповісти сюжет балади.

4. Перевір себе - філворд "Балада"Ой летіла стріла" (надіслати скриншот) https://wordwall.net/play/77881/018/482
                           


Доброго ранку, діти!
Сьогодні 11 вересня
Онлайн урок об 11.10
Тема 3.
 Культ романтизованих почуттів, традиційна символіка. «Ой під вишнею, під черешнею…».
Працюймо за презентацією

Завдання до уроку:
1) запиши дату та тему уроку
2) пригадай поняття

Родинно-побутові пісні –  ліричні поетично-музичні твори, що відображають почуття, переживання особистості, пов’язані з її особистим життям, з її родиною, стосунками в сім’ї.
3) Робота над піснею "Ой під вишнею, під черешнею"
☝Прочитай текст пісні (слайд 7)
☝Прослухай пісню https://youtu.be/k1yB73ok5IE?si=0TIPrzIS1hn8AVXK
☝Аналіз пісні (слайд 9-10)
Запиши тему, ідею та основну думку пісні

Доброго ранку, любі учні!
Сьогодні 8 вересня
Онлайн урок о 9.50
Тема 2. 
Процес виникнення фольклору. Багатство і розмаїття українського фольклору. Види родинно-побутових пісень. «Місяць на небі, зiроньки сяють…», «Цвіте терен, цвіте терен…», «Сонце низенько…» 
Підручник ТУТ (натисни) c. 7-10
🖉 Завдання:
1) випиши слайд 5 і 6 - визначення "родинно-побутові пісні" і їх види.
2) опрацюй пісні про кохання і дошлюбні відносини на с. 8-10 - текст пісень і слова з музичним супроводом.
"Місяць на небі, зіроньки сяють.." 
Прослухай пісню https://youtu.be/sKIA1qjAEso
Аналіз пісні - слайд 13-14

"Цвіте терен, цвіте терен"
Прослухай пісню https://youtu.be/2aks4t-VbBc
Аналіз пісні - слайд 15-16

"Сонце низенько"
Прослухай пісню https://youtu.be/E2dG_Bxk8So
Аналіз пісні - слайд 17-18
Домашнє завдання: тестування за змістом пісень 
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeWVc0nJCWe4Zyhj7485M7tLDsGo3kOCqFJt0gzDxTAAC6PKw/viewform

Доброго ранку, любі учні!
Сьогодні 4 вересня
Тема 1.  Роль і місце літератури в житті нації. Розвиток літератури. Творча індивідуальність митця
1. Підготуйте зошит, підпишіть його.
Вивчення літератури цього року трохи відрізнятиметься від вивчення в попередніх роках. Не треба хвилюватись, просто тепер ми будемо розглядати твори літератури, використовуючи історико-літературний підхід, вивчаючи літературу України, починаючи з давніх часів і до сучасності, ви побачите як вона розвивалась, змінювалась, зможете зрозуміти, що саме впливало на її тематику та мотиви. А головне, зможете оцінити її роль і місце у житті нації. 
2. Прочитайте статтю на с. 3-4.
3. 
Розгляньте схему і запишіть у зошит.

4. Роль митця в літературі
- Пригадайте останню книгу, яку ви прочитали? Яке враження вона на вас справила?
Кожен митець у своїх творах хотів нам донести певні ідеї для життя. Розгляньте нижче.



5. 
Виконайте вхідне тестування, що ви пам'ятаєте з минулого року

Немає коментарів:

Дописати коментар

Міжнародний день грамотності

  Міжнародний день грамотності – свято, що відзначається щорічно 8 вересня та символізує досягнення усього людства, адже грамотність – це од...