Вітаю, любі учні, з початком навчання у 10 класі. Нехай цей рік буде цікавим на відкриття, позитивні емоції та дружнє спілкування!
Покликання на урок 👉 в ZoomПідручник О. Авраменко, В Пахаренко

https://docs.google.com/presentation/d/13QueVWmzdDjf4VbioIuzuANDM3rCmOf_/edit?usp=sharing&ouid=104691003427934034657&rtpof=true&sd=true
🍁 Прочитай виразно
🍁 Аналізуємо поезію
Тема 20. Відродження; символ вічної жіночності, материнства, краси в сонеті І. Франка “Сикстинська Мадонна”. Франкова концепція поступу людства, вираження незламного оптимізму в поезії І.Франка “Гімн”.
Тема 19. Іван Франко – письменник, учений, громадський діяч. Багатогранність діяльності письменника.
https://frankovi.com.ua/15-faktiv-pro-ivana-franka/
2) захистив би людську гідність («Виходить: я не бидло, і мій син – не теля»)
«Аналізатор»
· Якими (чи однаковими) виросли діти у родині Мартина Борулі? Із чим це пов’язано?
Марися | Степан |
Стійка до змін, бо має міцну моральну основу, намагається зберегти своє щастя, їй панське життя, яким марить батько, ні до чого («Нащо ж дворянство нам здалося, коли воно горе приносе?») | Прагне отримати чиновницьку посаду не шляхом якихось інтелектуальних зусиль, роботою над собою, щоденною старанною працею, а обманом, хитрістю, так, як у чиновницькому колі було заведено. І батько навчає, як прожити у тій системі. |
Висновок: у сім’ї діти часто бувають різними (Марися подібна до матері, Степан вдався у батька) |
- Чи актуальне прагнення Мартина Борулі сьогодні?
- Скільки в кожного з нас від Мартина Борулі?
підготуватися до написання твору.
1. До вашої уваги відеоурок або опрацюйте матеріал підручника с.64-69.
https://www.ukrlib.com.ua/styslo/printit.php?tid=3303
Доброго ранку, діти!
- Чи могло бути таке, що батько Чіпки панського роду?
Поміркуйте
- Чи можна виправдати життєвий вибір Чіпки? Які чинники мають переважати у вихованні особистості?
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScnmfHV5hPSdEUqG0VxzRMkBvBOrlFLqV0YVGmAvsaPqBKOqQ/viewform
Дата | Подія | |
13 травня 1849 р. | Народився Панас Якович Рудченко в родині бухгалтера повітового скарбництва в м. Миргороді на Полтавщині | |
1857 р. | Навчається в Миргородському парафіяльному училищі | |
1858 р. | Родина Рудченків переїздить до Гадяча | |
1862 р. | Закінчив Гадяцьке повітове училище | |
1863 р. | Розпочалася його служба в канцеляріях Гадяча, Прилук, Миргорода. У вільний від служби час юнак багато читає, записує зразки усної народної поезії | |
1872 р. | Надрукував свій перший вірш «Україна» у журналі «Правда» за підписом Панас Мирний; у цьому ж журналі опубліковано перший прозовий твір — оповідання «Лихий попутав». Починає роботу над романом «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» | |
1870-1880 рр. | Створює цикл «образків з життя» під загальною назвою «Як ведеться, так і живеться» | |
1875 р. | Закінчено роботу над романом «Хіба ревуть воли, як ясла повні?". Подано до цензури, яку твір пройшов порівняно швидко | |
1876 р. | У Петербурзі розпочали друкувати роман, та робота припинилась, бо вийшов Емський указ, яким заборонялося видання книг українською мовою | |
1880 р. | Роман «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» побачив світ у Женеві. Виданню цього твору сприяв М. Драгоманов — відомий український критик, громадський і культурний діяч | |
1883-1884 рр. | Опубліковано І і ІІ частини роману «Повія», пише «Казку про Правду і Кривду», «Лихо давнє й сьогочасне» (перша редакція) | |
1885 р. | Почав роботу над твором «Голодна воля» | |
1889 р. | Одружився з О. М. Шейдеман | |
1903 р. | Роман «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» вийшов у Росії під назвою «Пропаща сила» на сторінках журналу «Киевская старина» | |
1903-1907 рр. | Вийшло тритомне зібрання творів Панаса Мирного | |
1905 р. | Участь в організації часопису «Рідний край» | |
1918-1819 рр. | Редакторська діяльність у дитячому видавництві «Зірка» | |
20 січня 1920 р. | Помер Панас Мирний, похований у Полтаві | |
https://osvita.ua/test/training/skorocheni-tvory/82473/
| ||
Засіб комічного | Приклад із тексту |
|
Використання комічних ситуацій, сцен (нагадують народні анекдоти або навіть невеличкі інтермедії) | Мотря з курячими яйцями в пазусі на горищі в Кайдашихи, помилкове залицяння ченця до баби Палажки, поїздка Кайдашів на розглядини на Западинці тощо. |
|
Широке вживання комічних діалогів | Карпо і Лаврін розмовляють про дівчат і вибір майбутніх дружин; розмова Кайдашихи з малими дітьми Балашів під час оглядин тощо |
|
Використання кумедних описів | «В хаті стало тихо, тільки борщ бризкав вряди-годи здоровими бульками, неначе старий дід гарчав, а густа каша ніби стогнала в горщику, підіймаючи затужавілий вершок угору…» |
|
Вживання незвичайних епітетів, смішних і дотепних словосполучень та слів | «Видроока Кайдашиха», «пані економша». Мотря тримала за пазухою «делікатний крам» -- яйця; Кайдашиха вдарилася у Балашів об одвірок і зробила на очіпкові «правдиві Западинці»; «свекрушище» тощо. |
|
Введення автором у текст жартівливої народної пісні, причому досить грубої. | Її співає Мотря на зло лихій свекрусі. |
|
Використання жартівливих народних прислів'їв, приказок, фразеологізмів. | Лаврін говорить Мотрі: «Хіба ж ми просили твою курку на наше сідало? Чи шапку перед нею здіймали, чи що?»; у Мелашки, коли вона місить тісто, «дядьки з носа виглядають»; Кайдашиха запросила бабу-знахарку до хворого чоловіка, а та так загоріла на жнивах, що Маруся подумала: «Чорна, як сам чорт, ще перелякає мого чоловіка». |
2. Перегляньте підручник с. 14-19
Зробіть літературний паспорт твору у зошиті.
4. Домашнє завдання.
Перевірте себе за змістом твору.
- пізнавальне, аналітичне сприйняття й розуміння світу
- раціоналізм
- типізація
- поєднання типового та індивідуального в характерах героїв
- характер та вчинки героїв пояснюються через його соціальне походження, умови повсякденного життя
- відсутня ідеалізація характеру героя
- увага до вивчення людської душі, але заглиблення в психологію обмежене, оскільки реалісти вважали, що душевний світ героя зумовлений його походженням, вихованням, суспільно-побутовим оточенням
- конфліктність
- головний конфлікт породжений соціальною несправедливістю
- правдивість у зображенні деталей, перевага епічних, прозових жанрів у літературі, ослаблення ліричного струменя мистецтва
https://youtu.be/Y4vxSbwWW0g
1. Які суспільно-історичні події вплинули на розвиток укр. літератури другої половини 19 ст.?
2. Яку роль відіграли громади в другій половині 19 ст.?
3. Назвіть найяскравіших представників прози, поезії та драматургії.
4. Який напрям прийшов на зміну романтизму? Назвіть його визначальні риси.
4. Зробіть невеликий конспект-таблицю











Немає коментарів:
Дописати коментар