Любі семикласники!
Бажаю вам наснаги та впевненості у власних силах, щоб кожен день приносив нові знання та можливості для розвитку!Підручник - Українська мова. 7 клас.
Онлайн урок в Zoom
Онлайн урок в Zoom
Доброго ранку, діти!
Сьогодні 28 листопада
Тема 35.
Доброго ранку, діти!
Сьогодні 26 листопада
Тема 34. Майбутній час дієслів
1. Налаштування на урок
3. Майбутній час дієслів
Дієслова майбутнього часу позначають дію або стан, що відбуватимуться або відбудуться після моменту розмови про них.
Вправа 2 (письмово), с. 67. Випишіть дієслова в три колонки: 1) форми минулого часу; 2) форми теперішнього часу; 3) форми майбутнього часу.
З перших букв виписаних слів складіть назви давніх українських міст.
З перших букв виписаних слів складіть назви давніх українських міст.
Вправа 3 (письмово), с. 68
Утворіть від дієслів чекати й любити просту, складну та складену форми майбутнього часу. Провідміняйте їх за особами й числами за наведеними в таблиці зразками.
4. Закріпленння знань
Виконайте завдання в тестовій формі.
1. НЕПРАВИЛЬНИМ є твердження, що дієслова майбутнього часу
А мають просту, складну й складену форми
Б змінюються за родами в однині
В бувають доконаного й недоконаного виду
Г змінюються за особами й числами
2. Дієслово теперішнього часу в значенні майбутнього вжито в реченні
А Щоранку бігаю в парку.
Б Завтра їду до моря.
В На даху сидить лелека.
Г В Одесі йде дощ.
3. Складену форму дієслова майбутнього часу вжито в рядку
А Як прийде туга, пізнаєш друга.
Б Навесні не посієш — восени не збереш.
В Не плюй у криницю, з якої сам будеш пити.
Г Слово не горобець: вилетить — не спіймаєш.
5. Домашнє завдання: с. 68, вправа 5. Перепишіть речення, поставивши дієслова, що в дужках, у форму майбутнього часу.
Сьогодні 24 листопада
Тема 33. Теперішній час дієслів
1. Налаштування на урок.
- Яку квіточку ви оберете?
Дієслово – це самостійна частина мови, що називає дію або стан предмета.
Бережеш, очікують, затихає – це безособові дієслова.
Інфінітив може бути будь-яким членом речення.
Особові дієслова та дієприкметники – це змінні форми.
Прочитати, дати, напишу – недоконаний вид дієслова.
3. Вивчаємо нове. Теперішній час дієслів, с. 64
Дієслова теперішнього часу позначають дію або стан, що відбувається в момент мовлення, тому вони завжди недоконаного виду.
Дієслова теперішнього часу відповідають на питання:
що роблю? що робиш? що робить?
що робимо? що робите? що роблять?
Дієслівні форми на -ться завжди пишемо з м’яким знаком, а форми на -шся — без м’якого знака: сміються, дивляться; смієшся, дивишся.
Вимова дієслова на -ться та -шся вимовляємо не так, як пишемо, бо в них уподібнюються приголосні звуки: сміються [с′м’ійуц′:а], дивляться [дивл′ац′:а]; дивишся [дивиес′:а], смієшся [с′м’ійес′:а].
4. Практикум, с. 64-66.
🌞Вправа 2, с. 64-65 (письмово) - Випишіть дієслова теперішнього часу. Визначте й запишіть особу, число; виділіть особові закінчення (за зразком).
Зразок. Видніються — 3-тя ос. мн.
🌞Вправа 35, с. 66 - Складіть і запишіть розповідь про свій буденний ранок, використавши лише дієслова теперішнього часу (не менше п’яти речень). Скористайтеся візуальними підказками.• З понеділка по п’ятницю прокидаюсь о сьомій ранку ... .
🌞Самостійна робота.Вправа 3, с. 65
Запишіть слова у дві колонки: 1) з м’яким знаком на місці пропуску; 2) без м’якого знака на місці пропуску.
З перших букв записаних слів складіть назви квітів.
З перших букв записаних слів складіть назви квітів.
5. Домашнє завдання: тест "Теперішній час дієслів" (натисни)
Сьогодні 21 листопада
Онлайн урок: 7- Б о 8.30, 7-А о 9.10
Тема 32. Минулий час дієслів
1. Налаштування на урок
2. Спостереження. Вправа 1, с. 62
За допомогою яких суфіксів утворюємо форми минулого часу?
Чому у формах чоловічого роду правої колонки немає суфікса? Порівнявши підкреслені букви в інфінітивах обох колонок, виведіть закономірність.
3. Минулий час дієслів.
Опрацюй правило на с. 62 або переглянь відеоурок
https://youtu.be/eZNOI4HQwt8?si=k1VfKkHOJlQrx_Lq
https://youtu.be/eZNOI4HQwt8?si=k1VfKkHOJlQrx_Lq
Щоб визначити основу інфінітива, відкидаємо суфікс -ти: чита-ти, зва-ти, грі-ти.
😄Вправа 2 (письмово) - Випишіть форми дієслів минулого часу.
😄Вправа 3 (письмово) - Випишіть лише дієслова у минулому часі.
😄 Вправа 7 (письмово) - Утворіть від дієслів усі можливі форми минулого часу (за зразком). Виділіть у них суфікс (якщо є).
5. Закріплення вивченого.
Запам’ятайте правильний варіант слововживання.
Неправильно Правильно
лопнуло терпіння урвався терпець
підняти крик здійняти галас
нам не повезло нам не пощастило
Виконайте завдання в тестовій формі (усно)
1. НЕПРАВИЛЬНИМ є твердження, що дієслова минулого часу
А змінюються за числами
Б утворюються від основи інфінітива
В в однині змінюються за родами
Г змінюються за особами
2. Дієслово доконаного виду записано у варіанті
А проводжала Б навідував В спромоглися Г малювало
3. Дієслова минулого часу вжито в народному вислові
А З віком розум приходить.
Б Легко втратити — важко заробити.
В Молов батько невіяне, пекла мати несіяне.
Г Який порядок у себе заведеш, таке й життя проведеш.
Сьогодні 19 листопада
Онлайн урок: 7- А о 8.30, 7-Б о 9.10
Тема 31. Безособові дієслова
1. Емоційне налаштування
🌎 Вправа 2 (усно)- Розподіліть безособові дієслова на чотири групи за значенням: 1) стан людини; 2) явища природи; 3) стихійні явища; 4) уявлення про долю людини.
🌎 Вправа 3 (письмово) - Прочитайте речення. Випишіть лише ті речення, у яких головний член виражений безособовим дієсловом. Підкресліть головні члени речення
🌎 Вправа 3 (письмово) - Прочитайте речення. Випишіть лише ті речення, у яких головний член виражений безособовим дієсловом. Підкресліть головні члени речення
🌎 Вправа 4 (письмово) - Замініть у поданих реченнях виділені фрагменти безособовими дієсловами. Зачитайте утворені речення.
5. Закріплення вивченого Увідповідніть дієслово з його лексичним значенням.
Дієслово Лексичне значення
1 світає
2 помито
3 таланить
4 залило
А стан людини
Б явище природи
В стихійне явище
Г уявлення про долю
Д результат дії
6. Домашнє завдання: с. 61, вправа 7. Сьогодні 17 листопада
Онлайн урок: 7- Б о 8.30, 7-А о 9.10
Тема 30. Особові форми дієслова (тренувальні вправи).
1. Повторімо вивчене
📌Вправа 5, с. 59 (усно) - Прочитай текст, постав дієслова в дужках в особову форму теперішнього часу. Прочитай заново текст.
📌Вправа (письмово). Утвори від поданих інфінітивів форми першої та другої особи однини.
З р а з о к . Сидіти – сиджу (я), сидиш (ти).
Писати, стрибати, фотографувати, малювати, шукати, будувати, зашивати, планувати, друкувати, телефонувати, носити, пекти, фарбувати.
📌Вправа 47 (письмово).
Дієслівна форма | Граматичні ознаки |
1 відшкодовуємо 2 заприятелюю 3 розмістять 4 зволікаєш 5 перете | А 1-ша особа, однина Б 1-ша особа, множина В 2-га особа, однина Г 2-га особа, множина Д 3-тя особа, однина Е 3-тя особа, множина |
Сьогодні 14 листопада
Тема 29. Особові форми дієслова
1. Ранковий криголам
Що називають дієсловом?
Наведіть приклади неозначеної форми дієслова.
Якими членами речення буває інфінітив?
Наведіть приклади доконаного виду дієслів.
Наведіть приклади недоконаного виду дієслів.
3. Особова форма дієслів, с. 58-59.
👮Спостерігаємо за вправою 1.
Щосуботи ходимо в кінотеатр.
Нарешті ремонтують кінотеатр.
А. Оповідач ходить у кінотеатр чи ремонтує його?
Б. Завдяки якому слову та його формі ви про це дізналися?
👮 Прочитай правило
😄 Вправа 2- письмово. Випишіть особові дієслова.
З перших букв виписаних слів складіть прислів’я.
😄 Вправа 3 - письмово. Перепишіть речення, знявши риску.
Надпишіть над кожним особовим дієсловом особу й число.
4. Домашнє завдання: сортувати дієслова за особами
https://wordwall.net/play/102009/405/433 (зробити скриншот)
Сьогодні 12 листопада
Тема 28. РМ №7. Есе в публіцистичному стилі з використанням дієслів у неозначеній формі
1. Ранковий старт
- Які види дієслова існують?
Потренуйся ще раз розпізнати види дієслів.
Потренуйся ще раз розпізнати види дієслів.
3. Розвиток мовлення.
Повторіть стилі мовлення
Есе — творча робота, якій властиві такі ознаки:
• особистісний характер сприймання проблеми та її осмислення;
• легкість, невимушеність та емоційність викладу думок;
• невеликий обсяг;
• вільна композиція (будова).
👆Вправа 2, с. 56 (усно)
Прочитайте допис Аліни Акуленко і доведіть, що всі 4 ознаки есе дотримано.
4. Рефлексія.
Як працювалося на уроці?
Сьогодні 10 листопада
Тема 27. Вид дієслова
1. Ранковий старт
3. Вид дієслова - с. 54 (правила)
Або переглянь відеоурок
Вид - специфічна ознака всіх форм дієслова, вказує на характер перебігу дії в часі.
💗Вправа 2, с. 54 (письмово). Запишіть дієслова у дві колонки: 1) недоконаного виду; 2) доконаного виду.
Ключ (записати): З перших букв записаних слів складіть фразеологізми.
💗Вправа 3, с. 55 (письмово)
Утворіть і запишіть дієслова протилежного виду (за зразком).
Зразок. Перемагати — перемогти.
💗Вправа 6, с. 55 (усно)
З’ясуйте лексичне значення слів за словником і запам’ятайте їх.
Захаращувати, зглянутися, збиткуватися, ошелешити, пащекувати, потурати, очманіти, скандзюбитися, чкурнути.
5. Закріплюємо вивчене. Вправа 4, с. 55, тести
- В чому різниця між недоконаним та доконанним видом дієслова?
6. Домашнє завдання. С. 55, вправа 5. Прочитайте текст.
А. Випишіть дієслова та визначте, якого вони виду (письмово).
Б. Повторно прочитайте текст і перекажіть його (усно)
Сьогодні 31 жовтня
Онлайн урок: 7- Б о 8.30, 7-А о 9.10
Тема 26. РМ №6. Усний твір / есе
І варіант
Створіть вільне есе в публіцистичному стилі на одну із тем. Використайте дієслова в неозначеній формі, користуючись ілюстраціями.
ІІ варіант
У ролі блогера/блогерки зніміть відео вільного есе в публіцистичному стилі на одну із тем. Використайте дієслова в неозначеній формі, користуючись ілюстраціями. Надішліть відео у вайбер-групу нашого класу.
Теми:
Теми:
1. Безпритульні тварини: чим я можу допомогти.
2. Де є добрі люди, там біди не буде.
3. Рятуймо разом!
Орієнтовний план
1. Хто такі безпритульні тварини? Чому вони опиняються на вулиці?
2. Як люди можуть допомагати братам меншим?
- ветеринари
- добровольці
- добровольці
- волонтери
- перехожі
3. Чому важливо допомагати тваринам, які опинилися в біді?
Домашнє завдання: надіслати запис усного твору у вигляді аудіо або відео.
Доброго ранку, діти!
Сьогодні 29 жовтня
Онлайн урок: 7- А о 8.30, 7-Б о 9.10
Тема 25. Неозначена форма дієслова (інфінітив)
Стояла я на березі річки.
Не стійте біля краю платформи.
Не стійте біля краю платформи.
Доведеться довго стояти в черзі.
Стоятиму, доки будуть сили.
Стоятиму, доки будуть сили.
А. У якому реченні виділена дієслівна форма позначає майбутній час, а в якому — кількох виконавців дії?
Б. За виділеною дієслівною формою якого речення неможливо визначити час, число, рід, особу?
3. Інфінітив
💛Вправа 2 (усно) - підібрати неозначені діємлова у фразеолгізми з довідки.
❗❗❗Запам’ятайте значення фразеологізмів.
Дрижаки хапати — мерзнути.
Заварити кашу — затіяти щось дуже складне, клопітне.
Заговорювати зуби — задурювати кому-небудь голову.
💛Вправа 3 (письмово) - Підкресліть неозначені форми дієслова відповідно до їхньої синтаксичної ролі.
💛Вправа 5 (письмово) - Доберіть і запишіть по п’ять інфінітивів, які позначають дію або стан у різних видах спорту. Розкажіть про особливості одного із цих видів спорту (усно).
6. Домашнє завдання: вправа 7 на с. 53. Випишіть неозначені форми дієслова. З перших букв виписаних слів складіть приказку.
Доброго ранку, діти!
Сьогодні 27 жовтня
Онлайн урок: 7- Б о 8.30, 7-А о 9.10
Тема 24. Форми дієслова (загальне ознайомлення)
1. Налаштування на урок
- Прочитайте, які є форми дієслова. За потреби перегляньте відеурок
3. Практикум.
Час попрактикувати!
☝Вправа 2, с. 50 (письмово). Розподіліть дієслівні форми на п’ять груп: 1) неозначена форма; 2) особове дієслово; 3) дієприкметник; 4) безособова форма на -но, -то; 5) дієприслівник.
Час попрактикувати!
☝Вправа 2, с. 50 (письмово). Розподіліть дієслівні форми на п’ять груп: 1) неозначена форма; 2) особове дієслово; 3) дієприкметник; 4) безособова форма на -но, -то; 5) дієприслівник.
☝Вправа 3, с. 51 (письмово). Випишіть дієслова, що в дужках, у відповідні форми (від підкреслених неозначених форм утворіть, де треба, дієприкметники або дієприслівники). Надпишіть над кожним дієсловом, якою формою воно є.
☝Вправа 5, с. 51 (усно). Розкажіть, як приготувати чай. Використайте опорні слова. Опорні слова: приготувати, закип’ятити, покласти, залити, настоювати, додати.
4. Закріплюємо вивчене.
☝Вправа 4 на с. 51, тести.
☝Гра.
За бажанням потренуйтеся групувати дієслова
За бажанням потренуйтеся групувати дієслова
☝Культура мовлення. Наголоси
Запам’ятайте, як правильно наголошувати дієслова.
5. Домашнє завдання. С. 51. вправа 7.
Перепишіть речення, уставивши, де потрібно, м’який знак.
Надпишіть над кожним дієсловом його форму.
Сьогодні 23 жовтня
Тема 23. Дієслово. Загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
1. Настрій уроку
2. Спостережливий учень
Розгляньте колонки слів та знайдіть "зайве" слово в кожній.
3. Вивчаємо нове.
Дієслово — це самостійна змінна частина мови, яка називає дію або стан предмета й відповідає на питання що робити? що зробити? тощо.
Розглянь морфологічні ознаки дієслова.
Дієслова мають такі граматичні категорії: час, число, особа, рід, вид, спосіб.
Дієслово в реченні найчастіше виконує функцію присудка.
Переглянь відео рівно 4 хвилини.
https://youtu.be/kpUUmHlY3lE?si=wAgNV6PxTEl5276_
4. Закріпимо вивчене.Переглянь відео рівно 4 хвилини.
https://youtu.be/kpUUmHlY3lE?si=wAgNV6PxTEl5276_
Розгорніть підручник на с. 48-49.
💙 Вправа 2. Випишіть лише дієслова.
З перших букв виписаних слів складіть приказку.
💙Вправа 3. Перепишіть речення. Надпишіть над кожним дієсловом особу, число, час і рід (якщо є). Підкресліть дієслова відповідно до їхньої синтаксичної ролі.
💙Вправа 4. Тести (усно)
5. Культура спілкування
Запам’ятайте правильний варіант слововживання.
Неправильно Правильно
у любому випадку 👉 у будь-якому разі
у випадку необхідності 👉 у разі потреби, за потреби
любою ціною 👉 за всяку ціну
6. Домашнє завдання: вправа 7, с. 49. Перепишіть приказки, уставивши пропущені дієслова (за потреби скористайтеся довідкою). Довідка. Допомагають, хвалить, біжить, помиряться, ждуть.Надпишіть над кожним дієсловом особу, число та час. Поясніть значення приказок усно.
Доброго ранку, діти!
Сьогодні 22 жовтня
Тема 22. Діагностувальна робота № 1. Повторення за 6 клас.
1. Зробіть запис у контрольних зошитах.
Двадцять друге жовтня
Діагностувальна робота
Повторення
Варіант
Сьогодні 20 жовтня
Тема 21. Підготовка до діагностувальної роботи.
РМ №5. Усний переказ новинного повідомлення українських ЗМІ. Читання мовчки
1. Перевірка читання мовчки.
За 3 хвилини мовчки, без артикуляції прочитати тексти і дай відповіді на запитання.
Став у віконечках + (так) або - (ні)
Правильна відповідь - 1 бал.
Став у віконечках + (так) або - (ні)
Правильна відповідь - 1 бал.
2. Усний переказ новинного повідомлення українських ЗМІ.
Розгорни с. 46-47
1) Прочитай визначення "новинне повідомлення" та які бувають джерела повідомлень.
2) У вправі 3 визначте правдиву та фейкову інформацію.
3) прочитайте текст "Які банкноти не приматимуть термінали", усно його перекажіть.
3. Підготовка до діагностувальної роботи.
Повторімо лексикологію та частини мови, які вже вивчили:
- способи творення
- фразеологія
Повторімо лексикологію та частини мови, які вже вивчили:
- способи творення
- фразеологія
- іменник (кличний відмінок)
- ступені порівняння прикметників.
- час, відмінювання числівників
- час, відмінювання числівників
- орфографічний практикум (ненаголошені е, и; префікси при-, пре-, прі-, с-, з-, роз-, без-; велика буква та лапки у власних назвах; написання складних слів; суфікси -ськ-, -ств-; апостроф; м'який знак, подвоєння)
- лексична помилка (вправа 7, с.45 усно)
4. Домашнє завдання: виконати тести читання мовчки
Сьогодні 17 жовтня
Тема 20. Лексичні помилки (практично).
1. Повторюємо вивчене
2. Лексична помилка
🔔Вправа 1.
Прочитайте діалог і виконайте завдання.
— Подивися, яка сьогодні молода луна та яскраві зорі!
— Зорі справді гарні... А хіба луну можна побачити?
А. Через яке слово сталося непорозуміння між співрозмовниками?
Б. Що означає це слово?
Пригадай, які бувають лексичні помилки
До лексичних помилок належать:
• уживання слова в невластивому для нього значенні: вірна відповідь (правильна відповідь), відношення до друзів (ставлення до друзів);
• використання суржикових слів (росіянізмів, полонізмів та ін.): нравиться повість (подобається повість), не получається (не виходить);
• тавтологія: Школярі зібралися на шкільному стадіоні (Учні зібралися на шкільному стадіоні);
• багатослів’я: мешканці сільської місцевості (селяни), у більшості випадків (здебільшого), у травні місяці (у травні);
• сплутування паронімів: бажаю тобі вдачі (бажаю тобі удачі);
дружня праця (дружна праця).
🔔Вправа 2 (усно). Виберіть із дужок потрібне слово.
🔔Вправа 3 (письмово). Відредагуйте речення та запишіть їх.
🔔Вправа 5 (усно). Прочитайте текст, усно перекажіть його.
Доповніть свою розповідь такими прикладами запозичених слів, дібравши до них питомі українські відповідники: фактор, прогрес, процент, горизонт, фотокартка, тротуар, фонтан, аплодисменти, спектакль, фіаско.
3. Культура мовлення
Запам’ятайте правильний варіант слововживання.
Неправильно
співпадіння обставин
виключення з правил
дякуючи допомозі
Правильно
збіг обставин
виняток із правил
завдяки допомозі
4. Закріплюємо вивчене. Усно
1. Наші думки не завжди співпадають.
2. Більша половина класу отримала високі бали за контрольну роботу.
3. У продаж поступила оновлена версія смартфону.
4. Потрібно краще працювати, щоб покращити своє життя.
5. На протязі року ми кілька разів їздили до моря.
6. Верховна Рада відмінила закон про оподаткування приватних підприємців.
7. Мама повела сестричку до дитячого лікаря-педіатра.
2. Більша половина класу отримала високі бали за контрольну роботу.
3. У продаж поступила оновлена версія смартфону.
4. Потрібно краще працювати, щоб покращити своє життя.
5. На протязі року ми кілька разів їздили до моря.
6. Верховна Рада відмінила закон про оподаткування приватних підприємців.
7. Мама повела сестричку до дитячого лікаря-педіатра.
Сьогодні 15 жовтня
Тема 19. Написання слів іншомовного походження
1. Налаштування на урок.
3. Написання слів іншомовного походження.
Пригадай!
Іншомовні слова — це слова, що прийшли в українську мову з інших мов, зберігаючи ознаки свого походження. Вони збагачують лексичний запас і можуть бути усвідомлюватися мовцями як чужорідні, хоча багато з них вже стали невід'ємною частиною повсякденного вжитку, наприклад, комп'ютер або піца
Які ж є орфограми в таких словах? Читай далі.
Пригадай!
Іншомовні слова — це слова, що прийшли в українську мову з інших мов, зберігаючи ознаки свого походження. Вони збагачують лексичний запас і можуть бути усвідомлюватися мовцями як чужорідні, хоча багато з них вже стали невід'ємною частиною повсякденного вжитку, наприклад, комп'ютер або піца
Які ж є орфограми в таких словах? Читай далі.
🚩Букви и та й в словах.
Перепишіть слова, уставивши пропущені букви и та і. Прокоментуйте вибір букви (усно). 🚩Подвоєння приголосних
👆Орфографічний практикум - вправа 3, с. 42.
Запишіть слова в три колонки: 1) з апострофом; 2) з м’яким знаком; 3) без м’якого знака й апострофа.
Запишіть слова в три колонки: 1) з апострофом; 2) з м’яким знаком; 3) без м’якого знака й апострофа.
👆Орфографічний практикум - вправа 5 на с.43 З'ясуйте значення цих слів (усно). Складіть речення з цими словами письмово. 4. Підсумок уроку.
5. Домашнє завдання: за вправою 7 на с. 43 заповніть Гугл-форму.
5. Домашнє завдання: за вправою 7 на с. 43 заповніть Гугл-форму.
Доброго ранку, діти!
Сьогодні 13 жовтня
Тема 18. Подвоєні букви
1. Вправа "Спостережливий учень"
А. Визначте, від яких іменників утворено кожний прикметник.
Б. Чому в словах першої колонки є подвоєні букви, а в словах другої — немає?
2. Подвоєння літер може позначати збіг однакових приголосних на межі
🔥Практикум! Вправа 2 (письмово)
Випишіть слова з подвоєними буквами.
Запишіть ключове слово.
3. Приголосні звуки подовжуються тільки між голосними
Випишіть слова з подвоєними буквами.
Запишіть ключове слово.
3. Приголосні звуки подовжуються тільки між голосними
Запишіть ключове слово.
4. Наголошування слів
Запам’ятайте, як правильно наголошувати слова.
6. Домашнє завдання: с. 39-40 , вправа 4 (записати правильний варіант з прикладами) і вправа 7 (переписати речення, розкривши дужки).
Сьогодні 10 жовтня
Тема 17. Апостроф. М’який знак
1. Актуалізація опорних знань
https://wordwall.net/uk/resource/76635645
2. Прочитайте слова та виконайте завдання.
2. Прочитайте слова та виконайте завдання.
Кол..є, сузір..я, зор..я, бір..юза, над..яскравий, кам..яний.
- Визначте слова, які треба писати з апострофом.
- За якою ознакою ви вибрали слова, які пишемо з апострофом?
3. Орфограма: апостроф!!!
Опрацюй картки + вправа 2 на с. 36 усно
Опрацюй картки + вправа 2 на с. 36 усно
Запишіть слова в три колонки: 1) з м’яким знаком; 2) з апострофом; 3) без апострофа та м’якого знака.
👉 Вправа 7, с. 37.Перепишіть слова, уставивши, де потрібно, апостроф або м’який знак.
👉 Вправа 5 (завдання А) - письмово
👉 Вправа 5 (завдання А) - письмово
5. Закріплення виченого. Вправа 4 на с.37 (усно)
Сьогодні 8 жовтня
Тема 16. РМ №4. Докладний письмовий переказ тексту публіцистичного стилю з елементами роздуму (за колективно складеним складним планом)
1. Підготовка до уроку.
Діти, сьогодні на уроці ми з вами будемо переказувати докладно текст публіцистичного стилю, але перед цим вам треба буде скласти складний план до переказу.
2. Пояснення вчителя
Завдання докладного переказу – відтворити якнайповніше зміст вихідного тексту. Цей вид переказу здійснює детальну, розгорнуту, послідовну, близьку до тексту передачу змісту почутого, побаченого чи прочитаного з якнайповнішим використанням лексичних і стилістичних засобів. Докладний переказ дається ще й з метою привернути увагу школярів до виражальних засобів мови письменника.
Ознайомлення з пам’яткою “Як готуватися до докладного переказу текстів”
Типова схема складного плану
І. Зачин.
ІІ. Основна частина.
1. ... ;
2. ... ;
3. ... .
ІІ. Основна частина.
1. ... ;
2. ... ;
3. ... .
ІІІ. Кінцівка.
3. Робота над переказом. Вправа 3 на с. 36
1) Прочитай текст.
- Визначте тему й основну думку тексту, тип і стиль мовлення.
- Яка основна проблема, на думку автора, постає перед сучасною людиною? Чи погоджуєтесь ви з думкою автора? Чому? Аргументуйте свою позицію.
- Усно створіть власний варіант закінчення тексту, продовживши роздуми автора про майбутнє людства.
2) Колективне складання плану докладного переказу тексту
Орієнтовний план переказу:
І. Проблема короткотривалості життя людини.
ІІ. Деградація людства.
Сучасне місто як загроза здоров'ю.
Втрачений зв'язок із природою.
Життя у великих містах і його наслідки.
Космоцентризм як шлях до порятунку.
Гармонія з природою — українська традиція.
ІІІ. Важливість повернення до природи.
3) Прочитай вдруге текст і перекажи його письмово близько до тексту.
4. Підсумок
Доброго ранку, учні!
Сьогодні 6 жовтня
Тема 15. Зміни приголосних під час творення слів за допомогою суфіксів -ськ-, -ств-
1. Емоційне налаштування на урок.
2. Словниковий диктант
2. Словниковий диктант
3. Правопис суфіксів -ськ-, -ств-.
☝Спостерігаємо за вправою 1 на с. 32.
АНазвіть приголосні звуки, які чергуються.
Б. Установіть відповідність за типом чергування приголосних звуків.
☝Вправа 3 на с. 33. Утворіть іменники за допомогою суфікса -ин- і запишіть їх.
☝Вправа 5 на с. 33. Складіть назви товарів, утворивши від географічних назв прикметники за допомогою суфікса -ськ- (за зразком).
Культура слововживання
Правильно Неправильно
прививати любов прищеплювати любов
приводити приклад наводити приклад приймати до уваги брати до уваги
4. Закріплюємо вивчене. Вправа 4 на с. 33
Виконайте завдання в тестовій формі.
5. Домашнє завдання: вправа 7 на с. 33. Утворіть від іменників прикметники за допомогою суфікса -ськ- і запишіть їх.
Надсилати роботу не потрібно.
Сьогодні 3 жовтня
Онлайн урок в в Zoom: 7-А о 9.00, 7-Б -асинхронно.
Тема 14. Правопис складних слів разом і з дефісом
1. Емоційне налаштування
📁Вправа 1. Прочитайте слова в колонках і виконайте завдання.
давньогрецький українсько-грецький
північноєвропейський північно-західний
жовтогарячий жовто-синій
А. У якій колонці частини складних слів рівноправні?
Б. Сформулюйте правило написання складних слів разом і з дефісом.
📁Вправа 2. Доберіть по два приклади до кожного правила написання складних слів (усно).
📁Вправа 3 (письмово). 3. Використовуючи подані ілюстрації, утворіть складні слова та запишіть із
ними відповідні речення.
(Підказка: п'ятизірковий, морквяно-яблучний, південно-західний, п'ятдесятивідсотковий, синьо-жовтий, яскраво- помаранчевий, Івано-Франківськ, чорнослив)📁Вправа 7 (письмово). Випишіть слова, які треба писати разом. З перших букв виписаних слів складіть наймення одного з перших українських друкарів.
Доброго ранку, учні!
Сьогодні 1 жовтня
Онлайн урок в в Zoom: 7-А о 8.30, 7-Б о 9.10.
Тема 13. РМ №3. Поняття про медіатекст. Неправдива інформація.
1. Налаштування на урок
- Зя ким настроєм ти починаєш роботу?
Спостереження. Розгляньте зображення та виконайте завдання.
Прочитайте у вправі 2 на с. 28, що таке засоби масової інформації а медіатекст.
- Які ще бувають медіатексти?А. Яку інформацію люди сприймають цими органами чуття?
Б. За допомогою яких органів чуття можна дістати якнайбільше інформації?
2. Вивчаємо новеПрочитайте у вправі 2 на с. 28, що таке засоби масової інформації а медіатекст.
Зверніть увагу!
Завжди зазначайте джерело інформації, звідки берете фото, відео чи текст, якщо, наприклад, хочете розмістити їх на вебсайті закладу освіти чи використати у своїй презентації. Це одне з правил академічної доброчесності.
Запам'ятай правила, як уникнути фейків!
Не читайте новин на тих сайтах, про які нічого не знаєте.
Перевіряйте інформацію за кількома джерелами.
Піддавайте сумніву будь-яку інформацію, не підкріплену доказом.
Не довіряйте скриншотам. Заходьте на сторінку в соцмережі.
💧Вправа 3. с. 29 (усно)
За планом досліди різні медіатексти.
За планом досліди різні медіатексти.
3. Закріплення вивченого.
Тести
Тести
Що таке ЗМІ?
А) Засоби масової інформації, що включають радіо, телебачення, газети та інше.
Б) Тільки телебачення та радіо.
В) Лише газети та журнали.
Г) Лише вебсайти та соціальні мережі.
Яка основна мета медіатексту?
А) Інформування про погоду.
Б) Вплив і переконання.
В) Розвага та відпочинок.
Г) Технічна інструкція.
Які вимоги висувають до новинних текстів?
А) Лаконічність і дотепність.
Б) Висока якість зображення.
В) Час і місце події, учасники та їхня діяльність.
Г) Зоровий ряд та спецефекти.
Що має найбільше значення у відеокліпі?
А) Дотепність.
Б) Мета події.
В) Зоровий ряд, образність, спецефекти.
Г) Назва події.
Що таке неправдива (фейкова) інформація?
А) Інформація, яка надається за кількома джерелами.
Б) Інформація без доказів.
В) Факти в спотвореному вигляді, що поширюються для маніпуляції.
Г) Новини на відомих сайтах.
Який із заходів допоможе уникнути впливу фейкової інформації?
А) Читання новин тільки на невідомих сайтах.
Б) Перевірка інформації за кількома джерелами.
В) Повна довіра до скриншотів.
Г) Ігнорування всіх новин.
Сьогодні 29 вересня
Онлайн урок в в Zoom: 7-Б о 8.30, 7-А о 9.10.
Тема 12. Велика буква та лапки у власних назвах
1. Налаштування на урок
Поспостерігай!
👆Вправа 1, с. 26
вірш ..ітер Сергій ..ітер різкий ..ітер
А. Прокоментуйте написання слова вітер / Вітер (з малої і великої букви).
Б. У якому випадку власну назву треба написати в лапках?
Повтори!
Закріпимо!
👆Вправа 2, с. 26 - усно
Доберіть до кожного правила по два відповідні приклади (усно).
3. Практикум
👆Вправа 3, с. 26 - письмово
Запишіть власні назви у дві колонки: 1) з лапками; 2) без лапок.
З останніх букв записаних назв складіть ім’я київського князя.
Зауважте!
Усі слова пишемо з великої букви в назвах найвищих державних установ України та найвищих міжнародних організацій (Кабінет Міністрів України, Організація Об’єднаних Націй); населених пунктів, країн і географічних об’єктів (село Зелений Гай, Сполучені Штати Америки, гори Високі Татри), а також галактик, сузір’їв (галактика Чумацький Шлях, сузір’я Зоряний Віз).
4. Підсумок. Вправа 4, с. 27
Доповніть речення
https://forms.gle/sQpNju7orbUQqyUr8 (👈натисни)
Сьогодні 26 вересня
Тема 11. Правопис префіксів
1. Налаштування на урок.
- Який ти фраазеологізм?
- То ж які правила написання е та и в коренях слів ви запам'ятали?
3. Спостереження- с. 24
Прочитайте слова в колонках і виконайте завдання.
пр..солювати пр..гарячий
пр..смажувати пр..свіжий
пр..смачувати пр..добрий
А. У словах якої колонки пропущено букву и?
Б. Від чого залежить написання и та е в префіксах?
4. Повторімо правила.
5. Тренувальні вправи.
💛 Вправа 2, с. 24. Запишіть слова у дві колонки: 1) з буквою с на місці пропуску; 2) з буквою з на місці пропуску.
З останніх букв слів складіть справжні ім’я та прізвище Лесі Українки.
💛 Вправа 3, с. 25. Випишіть слова з пропущеною буквою и.
Із четвертих букв виписаних слів складіть один із псевдонімів І. Франка.
💛 Вправа 5, с. 25. Напишіть . рецепт приготування салату, макаронів або яєчні, використавши кілька опорних слів.
Опорні слова: пр..готувати, пр..права, пр..смачувати, пр..крашати, пр..вабливий, ..варити, ..чищати, ро..мішати.
6. Кільтура мовлення. Запам'ятай!
Неправильно Правильно
знаходитися в Черкасах перебувати в Черкасах
усі бажаючі усі охочі
у любому випадку у будь-якому разі
Сьогодні 24 вересня
Тема 10. Букви е, и на позначення ненаголошених голосних у корені слова
1. Організація класу.
Ніколи не говори: «Я- неук»,
А завжди кажи «Я - зірка».
Але кожен із вас повинен пам’ятати:
Я – учень.
Я - хочу знати.
Я – думаю.
Я – вмію.
Я – знаю.
Я - особистість творча.
Я – зірка.
2. Перевірка домашнього завдання: с. 21, вправа 7.
3. "Спостережливий учень". Вправа 1, с. 22.
А. Визначте пропущені букви у виділених словах.
Б. Поясніть, у який спосіб ви визначали пропущені букви.
4. Повторюємо правила - с. 22.
🔥Вправа 2, с. 22. Запишіть слова у дві колонки:
1) з пропущеною буквою е;
2) з пропущеною буквою и.
1) з пропущеною буквою е;
2) з пропущеною буквою и.
З перших букв виписаних слів складіть назви декоративних чагарників.
🔥Вправа 3, с. 22. Перепишіть речення, уставляючи пропущені букви е, и. Обґрунтуйте вибір пропущеної букви (усно).
🔥Якщо знайдеться вільна хвилинка…
🔥Вправа 3, с. 22. Перепишіть речення, уставляючи пропущені букви е, и. Обґрунтуйте вибір пропущеної букви (усно).
🔥Якщо знайдеться вільна хвилинка…
6. Підсумок. Рефлексія.
Доброго ранку, учні!
Сьогодні 22 вересня
Тема 9. Морфологія. Займенник (розряди)
Підручник ТУТ - с. 20-21
1. Налаштування на урок.
- Який/а ти сьогодні?
2.Перевірка домашнього завдання.
💟 Вправа 1, с. 20. Прочитайте речення.
Яке із цих речень потребує редагування?
За допомогою чого вдалося уникнути повтору того самого слова в другому реченні?
Пригадай!
З перших букв виписаних слів складіть назву українського міста.
Повтори розряди займенників.
💟 Вправа 3, с. 20
Перепишіть речення, уникнувши тавтології за допомогою займенників. Визначте й надпишіть розряд кожного дібраного займенника.
4. Закріплення вивченого. Підсумок
Тести вправи 4, с. 21.
Культура спілкування
Запам’ятайте значення фразеологізмів.
Високо літати — посідати високе становище.
Вискочити на сухе — уникнути заслуженого покарання.
Вивести на чисту воду — викрити когось у нечесних діях.
5. Домашнє завдання: вправа 7 на с. 21.
Відредагуйте та запишіть речення. Надпишіть над кожним займенником розряд.
Доброго ранку, учні!
1. Емоційне налаштування
3. Повторення вивченого.
- З чим пов'язаний був криголам?
- До якої частини мови належать ці слова?
Пригадай!
Микита приїде заздалегідь чи запізниться на футбольний матч?
Скільки хвилин у Микити в запасі або на скільки хвилин він запізнюється на матч?
Скільки хвилин у Микити в запасі або на скільки хвилин він запізнюється на матч?
Повтори, як правильно вживати числівники на позначення часу.
🌈Вправа 2. Розглянь таблицю на с. 18.
Провідміняй числівники шість та тридцять за зразком.
Зауваж!
1. Числівники п’ятдесят-вісімдесят і кількадесят відмінюємо, як п’ять; у них першу частину (п’ят-, шіст-, сім-, вісім-, кілька-) не змінюємо.
2. Числівники сорок, дев’яносто, сто в усіх відмінках, крім називного й знахідного, мають закінчення -а: сорока, дев’яноста, ста.
3. У числівниках на позначення сотень — двісті - дев’ятсот і кількасот — змінюємо обидві частини. Паралельні форми — лише в орудному відмінку (від п’ятисот): п’ятьмастами або п’ятьомастами.
🌈Вправа (за підручником Заболотного)
Склади речення з 1 словосполученням.
🌈Вправа 3 - Випиши числівники разом з іменниками.
🌈Вправа 6 - Повтори правильне наголошування числівника.
5. Домашнє завдання: усно відредагуйте речення.
Сьогодні 17 вересня
Онлайн урок в в Zoom: 7-А о 8.30, 7-Б о 9.10.
Тема 7. Морфологія. Прикметник
Підручник ТУТ - с.16-17
1. Завдання для уважних
А. Знайдіть у кожній колонці «зайве» слово.
Б. За якою ознакою ви зробили вибір?
2. Пригадайте! Розгляньте схему. Сформулюйте правило про прикметник.3. Ступені порівняння прикметників.
Повторіть, як утворюються вищий та найвищий ступені порівняння.
Зауважте!
1. Не утворюємо ступенів порівняння від прикметників із префіксами та суфіксами, а також від тих, що означають абсолютну ознаку: предобрий, ультрасучасний; білявий, дрібненький; глухий, босий.
2. Помилковими є форми типу самий смачний (найсмачніший), дорожчий золота (дорожчий за золото), більш цікавіший (більш цікавий або цікавіший).
💙Вправа 5, с. 17 - прочитайте текст. Випишіть прикметники разом з іменниками, від яких вони залежать.
Культура слова!
Запам’ятайте значення прикметників.
Кремезний — міцної будови тіла, дебелий.
Субтильний — тендітної будови; ніжний.
Цибатий — довгоногий.
4. Підсумок уроку. Рефлексія.
Сьогодні 15 вересня
Онлайн урок в в Zoom: 7-Б о 8.30, 7-А о 9.10.
Тема 6. РМ №2. Стилі мовлення. Публіцистичний стиль
Підручник ТУТ - с. 14-15.
1. Емоційне налаштування
Наше мовлення має бути правильним не тільки з орфоепічного, лексичного і граматичного боку, але й із стилістичного. Тому формування стилістичних навичок є важливим для розвитку культури мовлення.
2. Бесіда.
2. Бесіда.
Який розділ науки про мову вивчають функційні стилі?
Які стилі мовлення вам відомі? Назвіть їх.
Чи впливає мовленнєва ситуація на вибір стилю мовлення?
3. Поспостерігаймо! Вправа 1, с. 14 - усно.
А. Який текст написано в науковому стилі, а який — у художньому?
Б. Доведіть свій вибір, скориставшись матеріалом таблиці.
4. Поняття про публіцистичний стиль.
Розгляньте форзац в кінці підручника "Стилі мовлення (стилістика)
Що ви можете розповісти за таблицею про публіцистичний стиль?
Прочитайте картки
💙Вправа 2, с. 15
Прочитайте речення та визначте їхній стиль. Доведіть свій вибір, використовуючи відомості з таблиці (усно).
💙Вправа 3, с. 15
Прочитавши текст, визначте ознаки публіцистичного стилю (усно).
💙Вправа 4, с. 15
Напишіть текст у публіцистичному стилі на тему «Чому змалку треба дбати про культуру харчування» (п’ять–вісім речень). Використайте ключові слова.
Ключові слова: здоров’я, краса, фастфуд, корисний, шкідливий, ожиріння, хвороба серця.
6. Закріплення вивченого. ТестиЗнайдіть у газеті або журналі текст публіцистичного стилю. Випишіть невеликий фрагмент (чотири-п’ять речень). Доведіть, що цей текст має ознаки публіцистичного стилю (усно).
Сьогодні 12 вересня
Тема 5. Морфологія. Рід, число, відмінок іменника
Підручник ТУТ - с. 12-13
1. Перевірка домашнього завдання.
- Які фразеологізми ви дібрали до слів:
ледарювати -
прославляти -
сміятися -
засинати -
досвідчений -
2. Повторюємо вивчене.
- Що таке морфологія?
- Які частини мови в пам'ятаєте?
- Дайте визначення "іменнику".
- Які граматичні категорії він має?
💜 Для уважних! Вправа 1- усно.
- Хто бере участь у розмові? Доведіть.
(Для підказки прочитайте правило нижче)
3. Практикум!
💜Вправа 2 - письмово.
І) Розподіліть слова за родами. Потім в кожній колонці прочитайте ключове слово - назви риб, що живуть у Дніпрі.
ІІ) Випишіть іменники, які вживаються тільки в множині. За першими літерами слів прочитайте назву птаха, який живе біля Дніпра.
💜Вправа 3 - письмово.
Із речень виписати іменники і вказати відмінок, рід та число.
Із речень виписати іменники і вказати відмінок, рід та число.
💜 Вправа 5 - Творче завдання. Доберіть до назви кожного товару, що на вітрині, прикметник, який його характеризує. Прорекламуйте кожний товар, використавши утворені словосполучення (усно, за зразком)
4. Закріплення знань - вправа 4 (усно)
Сьогодні 10 вересня
Тема 4. Лексикологія. Фразеологія
Підручник ТУТ - с. 10-11
1. Повторення вивченого
2. Перевірка домашнього завдання.
3. Фразеологія.
🌄Вправа 1 - усно
Прочитайте діалог.
А. Який вислів Денис неправильно зрозумів? Чому?
Б. Що цей вислів означає?
Фразеологія – це розділ мовознавства, який вивчає фразеологізми (фразеологічні звороти) — усталені, лексично неподільні словосполучення, значення яких не випливає зі значення окремих слів і сприймається як цілісне поняття
🌄 Вправа 2 - доберіть до кожного джерела виникнення фразеологізмів по два приклади (усно). Знайдіть інформацію про їхнє походження та значення.
4. Лексикологія. Пригадай!
Розглянь таблицю, пригадай терміни.
Багатозначні слова (полісемія) мають кілька пов'язаних між собою значень, які виникли з одного основного слова, тоді як омоніми — це слова, що звучать і пишуться однаково, але мають зовсім різні, не пов'язані значення та різні корені.
🌄Вправа 5 - утворіть і запишіть пари слів так, щоб одне з них було вжито в прямому значенні, а друге — у переносному (за зразком).
Зразок. Тонкий папір — тонкий натяк.
🌄Вправа. ПОПРАЦЮЙТЕ В ПАРАХ. І. Розподіліть між собою групи слів. Доберіть до слів обраної групи синоніми й запишіть. Перевірте одне в одного правильність виконання.
Група 1. Ласкавий, охайний, завірюха.
Група 2. Дорога, пестливий, говорити.
5. Закріплення та підсумок.
Вправа 4 - тести
6. Домашнє завдання: написати по 2 синонімічні фразеологізми до слів: ледарювати, прославляти, сміятися, засинати, досвідчений.
Доброго ранку, діти!
Сьогодні 8 вересня
Тема 3. Повторення вивченого в 6 класі. Словотвір
Підручник ТУТ - с. 8-9
1. Перевірка домашнього завдання.
Вправа 5 на с. 7 - розіграй діалог за обраною темою.
2. Повторимо вивчене в 6 класі.
💙 Вправа 1. Прочитай слова в колонках і виконай завдання.
А. Слова якої колонки похідні?
Б. За допомогою чого їх утворено?
Пригадай!
💙 Вправа 2. Доберіть до кожного способу словотворення по два приклади (усно).Приклади: випуск, НЛО, шоколадний, безмежний, присідати, США, фотомонтаж, блакить, теплохід, змагання, прихвостень, змалювати.
💙 Вправа 3.
Утворіть і запишіть назви людей за певною ознакою (за зразком).Зразок. Перука + -ар = перукар.
Суфікси: -ар, -яр, -як, -ець, -іст, -ир, -ник, -ит.
💙 Вправа 5. Прочитайте текст. Випишіть виділені слова. Розберіть їх за будовою і визначте спосіб творення. Повторно прочитайте текст і перекажіть його.
Зверни увагу! Культура мовлення!
3. Закріплення вивченого - вправа 4 на с. 9.
Утворіть фемінітиви — назви професій жіночого роду.
4. Домашнє завдання: с. 9, вправа 7.
А. Перепишіть речення, уставивши, де потрібно, пропущені букви.
Б. Розберіть виділені слова за будовою та визначте їхній спосіб творення.
Доброго ранку, діти!
Сьогодні 5 вересня
Онлайн урок в в Zoom: 7-Б о 8.30, 7-А - о 9.10.
Тема 2. РМ. Мовленнєвий етикет.
Підручник ТУТ - с. 6-7
Кроки до виконання
1. Пригадаймо!
Чому мову називають основним засобом спілкування?
Які цікаві факти про мову ви знаєте?
Що ви знаєте про букву "Ї"?
Чому мову називають основним засобом спілкування?
Які цікаві факти про мову ви знаєте?
Що ви знаєте про букву "Ї"?
2. Перевірка домашнього завдання (с. 5. вправа 7)
- Які слова ви записали в 2 колонки?
- Які чоловічі імена у вас стали ключовими?
- Які чоловічі імена у вас стали ключовими?
3. Прочитайте!
🍀Вправа 1 (усно) - прочитайте діалог.
- Хто з пасажирів порушив етикет?
- Чи варто зосереджувати увагу на статі, одязі, віці людини?
- Хто з пасажирів порушив етикет?
- Чи варто зосереджувати увагу на статі, одязі, віці людини?
Прочитайте етикетні формули для вашого мовлення.
- Якими словами ви найчастіше послуговуєтеся?
🍀Вправа 2. "Добрий день чи доброго дня?"
- Випишіть лише нормативні етикетні формули.
🍀Вправа 3. Прочитайте "Виходить, що вибачатися не можна?"
Зверніть увагу!!
6. Мовний етикет в прислів'ях.
7. Домашнє завдання: с. 7, вправа 5. Складіть і розіграйте короткий діалог за однією із ситуацій. Використайте не менше чотирьох етикетних формул.
• З’ясуйте в перехожого, як пройти / проїхати до драматичного театру.
• Замовте в кав’ярні напій і тістечко.
• Купіть у книгарні пригодницький роман.
• Розкажіть лікарю про свою недугу.
Доброго ранку, мої учні!
Сьогодні 3 вересня
Онлайн урок в в Zoom: 7-А о 8.30, 7-Б - о 9.10.
Тема. Мова – нетлінний скарб кожного народу. Українська мова як засіб єднання, згуртування українського народу.
Підручник ТУТ - с. 4-5
Кроки до виконання
1. Підпис зошита.
Підпишіть обраний зошит для поточної роботи.
Підпишіть обраний зошит для поточної роботи.
Прочитайте Гімн України, пригадайте, які ще є державні символи України?
3. Працюємо зі сторінками 4-5.
Рідна мова для кожної людини є важливим елементом культурної свідомості. Вона накопичує традиції й досвід попередніх поколінь і дозволяє передати їх нащадкам. Мова – це історія народу, його світогляд. Без своєї мови, своєї самобутньої культури немає народу.
💚Вправа 1 - усно.
Які слова пропущено в колонках?
За якими ознаками ви визначили мову в третій колонці?
Прочитайте текст від авторів.
- Чи погоджуєтеся ви з думкою Ліни Костенко?
- Чи погоджуєтеся ви з думкою Ліни Костенко?
- Чому мову називають найбільшим скарбом народу?
- Як зберегти цей скарб?
- Чому державна мова є важливою для існування держави?
💚Вправа 2 - усно.
Прочитайте тексти та поєднайте з попередніми твердженнями.
❗❗❗Запам’ятайте, як правильно наголошувати слова.
Український
По-українськи
українці
💚Вправа 3 - письмово.
Прочитайте деформований текст. Відновіть його та запишіть, вставляючи пропущені букви.
4. Підсумок. Вправа 4. Виконайте усно завдання в тестовій формі.
5. Домашнє завдання. С. 5, вправа 7.
Запишіть слова у 2 колонки: 1) загальнонародні; 2) діалектизми.
Запишіть слова у 2 колонки: 1) загальнонародні; 2) діалектизми.
Дізнайтеся, що означають діалектизми.
Надсилати не потрібно.


Немає коментарів:
Дописати коментар